låt det skina

Blev förresten färdig med tentan idag. Jupp, jag citerade både Ramones och Frank Zappa. Var ju tvungen... Fråga 2, som jag svarade på lyder som följande;
"Vilka är grunddragen i Mannonis teori om kolonisationens psykologi? På vilket sätt, menar Mannoni, kompletterar kolonisatören och 'infödingen' varandra, psykologiskt sett? Varför, menar Mannoni, förblir 'infödingen' hela livet ett osjälvständigt barn? Vilken kritik mot Mannonis teorier framför Fanon i kapitel fyra och sex av Svart hud vita masker? Uppstår en dialog mellan Mannoni och Fanon, eller talar de förbi varandra? Gör en kritisk analys, gärna med hänvisning till Lyotards differand (se Spivaks 'Kan den subalterna tala'?) och till Artur Lundkvists dikter Negersång och Neger med saxofon. Hänvisa gärna till de två sidorna i den så kallade blattesvenskadebatten, och kanondebatten från våren respektive sommaren 2006."
Har som vanligt ingen aning om ifall jag lyckades svara tillräckligt på frågorna, men, men, jag har iallafall fyllt sidkvoten.

Jajo, förresten, han har ju rymt, eller avvikit från behandlingshemmet han skulle sitta på, som en del i utslussningsprocessen. Jag tycker ju att det borde innebära att han får sitta av hela tiden istället för de två tredjedelar av straffet, som är det vedertagna... Jag tyckte ju då först att de sa 'avlidit' och fick en något blandad reaktion. Men helt ärligt, jag skulle inte bry mig nämnvärt ifall han beslöt att ta livet av sig.

Var på erikshjälpens secondhandbutik idag. Såg en mugg som det stod Ukulelefestivalen 2003 på. Jo, det finns en sån festival. Uppenbarligen. Kul.

Nä, nu ska jag poppa Dolly Parton och dricka té... (svt ni vet...)

Puss och kram




Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Maria

skicka en bild och en inspelning när han sjunger så kandke det blir en deal, haha :)

2008-05-04 @ 19:23:29
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Maria

skicka en bild och en inspelning när han sjunger så kandke det blir en deal, haha :)

2008-05-04 @ 20:03:38
URL: http://mariapettersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0