om natten ler mitt ansikte

image592Jag har ju använt PureSkins face care night, ett tag nu och jag måste säga att jag är supernöjd.

Jag har ju tidigare nämnt att jag nyligen lärt mig om farorna med mineraloljor, det som finns i våra hudvårdsprodukter och som utvinns ur råolja, precis som bensin gör. Dessa oljor (mineraloljor, paraffin, vasselin) täpper till våra porer och skapar även ett beroende, så att vi måste smörja in oss hela tiden. Därför är jag glad över att jag kan berätta om PureSkin, vars produkter innehåller det nyttiga alternativet; naturliga och vegetabiliska råvaror. Fördelen med detta, förutom miljöaspekten och hur mineraloljor till skillnad från PureSkins ekologiska alternativ är dåliga för miljön i sin framställning, är att vegetabiliska oljor innehåller naturliga fettsyror som hjälper hudens egna återfuktning istället för att förstöra den.

Något annat, som mitt hjärta klappar varmt för, är att varken råvarorna eller de färdiga produkterna, hos PureSkin, har testats på djur. Att de är godkända av Djurens Rätt.

Jag kan säga att första gången jag använde Face care night så blev jag, ärligt, smått häpen. Det var som att smörja fukt direkt på huden. Just för tillfället befinner jag mig på resande fot och har slarvat lite med att ta med mig 'rätt' vad det gäller övriga produkter, så jag gör något man inte får. Jag tvättar ansiktet med vanlig tvål. När jag var runt 12, på 80-talet, och läste Starlet så gick det att läsa att vanlig tvål det var ren och skär tortyr för huden. En annan sak man fick lära sig i denna tidning var att man inte skulle smörja ansiktsrkäm runt och på ögonen, eftersom den var för fet och då skulle ge påsar under ögonen. Fråga mig inte om sanningshalten i Starlets tips, ni får ju ta i beaktning att det här är något som stod för en herrans massa år sedan, men det sitter ändå kvar någonstans och ekar i bakhuvudet. Hur som jag använde både vanlig tvål och jag smörjde in precis hela ansiktet med Face care night och resultatet blev FUKT. Inga påsar under ögonen, däremot så precis efteråt så kan jag se en lyster och faktiskt minskning av rynkorna. Den är dock inte evighetslång, tyvärr, men den varar tillräckligt länge för att ge det där lilla hoppet, ni vet, haha.

image593

Jag är iallafall kär i den här nattkrämen och nu när jag tog mig en titt på PureSkins hemsida så såg jag att den ligger som specialerbjudande. För 120kr isället för de normala 160 kronorna, så passa på att köpa den. Ta hand om dig själv och ge lite kärlek till din hy! Jag har ingen aning hur länge detta erbjudande gäller, så det är lika bra att ni är snabba i fingrarna och paxar en burk av hudens bästa vän. Jag vet att jag låter helt lyrisk och kanske mister lite trovärdighet på grund av detta, men jag kan inte hjälpa det, för jag är lyrisk och nu är jag riktigt nyfiken på övriga produkter, så att min hy kan få rätt behandling dygnet runt. Jag är framför allt nyfiken på det där med tilltäppta porer, på dagarna har jag nog tyvärr slarvat och använt min vanliga dagkräm och ja, då kanske jag inte driekt kan uttala mig huruvida detta är lösningen på problemet pormaskar. Men nu till betyget: Jag är kär i den här nattkrämen, men jag är inte helt säker på att det är den ultimata nattkrämen. Jag gör lite som konståkningsdomarna gjorde förr i tiden, jag reserverar poäng, utifall att det dyker upp någon som är bättre. Ja, ni förstår.
Men face care night, från PureSkin får iallafall; 4,3/5,0


Andra bloggar om: , , ,

(foto: jag själv och hämtat från pureskin.se)



Kommentarer
Maria

Hej, Hur är läget idag? ;)

Har du testat några andra produkter från Pureskin?

2008-03-26 @ 11:04:54
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Maria

baka det låter mysigt ! :) vad gör du annars om dagarna? :)

2008-03-26 @ 12:49:50
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Anonym

Den låter bra.
Jag behöver verkligen mirakelkur till min hud just nu.....

2008-03-26 @ 13:10:07
Hilda

Den låter bra.
Jag behöver verkligen mirakelkur till min hud just nu.....

2008-03-26 @ 13:11:28
URL: http://hildazheaven.blogspot.com
Ann-Louise

Testar bara för att seom du får något mejl. :)

2008-03-26 @ 13:33:36
URL: http://blogg.se
Linda

Shajt vilken komplimang, just hon är typ det vackraste jag vet! Nu måste jag skaffa den frissan haha.. Puss

2008-03-26 @ 15:15:54
URL: http://songbirdie.blogg.se
Natta

tack :D jag hade tänkt gå på ansiktsbehandling nästa vecka. det behövs.

2008-03-26 @ 19:25:52
URL: http://naaatha.blogg.se
Annika

Det låter otroligt BRA det där!!
Blir nyfiken som 17 och undrar om det kanske även finns i det stora landet i väster.
Ska kolla din länk...

2008-03-26 @ 20:41:33
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Danni

Spännande. Den kanske man borde spana in :)

2008-03-26 @ 22:34:11
URL: http://miumiu.blogg.se
Tess

Jag skall genast testa den!
Själv är jag upp över öronen förälskad i Inositol Vegétal från Yves Rocher, gör under för vintertrött hud! :)

2008-03-26 @ 23:17:34
URL: http://vackra.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0