marsipan/choklad

Så tog jag och mamma en promenad ner på stan. Får erkänna att jag köpte en grapefruktsked, bara för att jag blev så nyfiken på om den fungerade... Sen såg jag nog den snyggaste röda väska jag någonsin sett, men den fick hänga kvar. Men oj, den var fin. Och så blev jag bjuden på glass;



Dagens smak blev marsipan/choklad. Så otroligt galet gott. Den som har kommit på den här smaken är ett geni!

På kvällskvisten blev det körsbärsplock hos grannarna. En och en halv liter snodde jag åt mig. De är så otroligt roliga de här grannarna. De har två körsbärsträd och ändå går de och köper bigarråer. För att sedan sitta och slänga dem till skatorna. För i det huset matas alla djur. Kråkor, skator, kajer, grannens hund, igelkottar... och så jag... Nåväl, imorn blir det körsbärspaj till fikat.

Så nu blir det att kärna ur körsbär.

Puss och kram



Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Linda

Åh jäklar vad gott det lät,nu jobbar ja inte länge till idag så är det semester i 4 veckor,jihaaa,då förväntar jag mig besök av dig i sommar i Augusti på kräftskivan/bloggskivan=)

2008-07-11 @ 09:23:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/
L80

Ahhh, varm körsbärspaj och marsipanglass du! Det är så man blir alldeles gladknottrig.

2008-07-11 @ 11:58:26
Fido

Håller med! Galet god glass är det! :D

2008-07-11 @ 15:36:06
leopardia

Linda: härligt med semester :)



L80: det är mumsmums här i huset. nästa paj kan bli päron och vindruvor, men det visar sig... så exotiskt, hehe...



fido: jag fattar inte varför man inte hittar sånt i frysdiskarna på konsum. Hur ska jag klara mig när jag inte kan hänga på 37an????



2008-07-11 @ 19:30:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0