jag har det bra jag

efter ungefär tusen timmar av velande hit och dit så bestämde jag mig för dessa tapeter...

image429

där den äckliga furupanelenen har suttit. sitter fortfarande förvisso... dvs på nedre halvan av väggen i hallen, med en bård med lite guld i oxå. nu ser den ju väldigt orange ut på bilden, vet inte riktigt hur de har tänkt att man ska kunna sitta hemma och bestämma sig för vilken tapet man ska ha, för i verkligheten är den dovt tegelfärgad, ton i ton med den som redan sitter där... och den ser och känns väldigt mycket 70tal, vilket jag trivs med att den gör.

nå, det har varit dagens bedrift. att bestämma tapet, helt enkelt.

har haft lektion i language poesi. eller föreläsning om. inspirerande, men inget som kommer att komma på tentan, gissar jag. och påtal om det, så måste jag börja skriva på tentan så fort jag bara kan. och läsa ut doris lessing och allt annat. kruxet är att päronen är här, så så mycket skrivro finns inte just nu. men läsa går ju för allan del. sen måste jag ta och beställa böcker inför kommande kurser.

köpte terminskort, tapeter, kåravgift idag, så nu kan man säga att jag är riktigt pank. förhoppningsvis har jag inte övertrasserat på kortet, men det visar sig väl... 2360kr kostar det att åka tunnelbana en termin, som student. antagligen billigare än kollektivtrafiken i många andra städer, men jag läste nånstans att mona sahlin tyckte att kollektivtrafiken skulle vara skattefinansierad och ja, även om jag inte bodde i sthlm, eller mer om jag inte bodde i sthlm så skulle jag tycka att länsbussar och skit borde vara gratis, så att folk kan utflykta lite mer...

nä, dags att vila i soffan ett tag. se på när de andra jobbar.

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
//D.D\\

Åh, ditt inlägg påminner mig om att jag måste komma igång och läsa den Lessing jag fick i julas av mor! :S Får bli så fort uppsatsen är klar... typ till helgen m.a.o.

Dyker det upp någon bild på din hall när nya tapeterna är uppe kanske, så att man får se dem på plats? *ler*

Kram.

2008-01-07 @ 16:49:09
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
panki

Gu va snygga tapeter!

2008-01-07 @ 19:50:54
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

jajamensan, givetvis kommer det komma bild någon gång...

mitt lessingläsande är under tvång. ingår i kurslitteraturen.... staden med 4 portar, eller vad den heter...

2008-01-08 @ 15:19:42
Charlotte

Tjusiga tapeter - du verkar ha gjort ett bra val!

2008-01-08 @ 17:21:56
URL: http://www.charlotte.nu
anna

åh vad härligt med nya tapeter...såg ett par urtjusiga rosa i en affär som jag vill ha i vår hall...
mm..

kram

2008-01-08 @ 19:50:42
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

charlotte: inte alls som jag tänkt, men jag är nöjd. hade först bestämt mig för ett par svarta med guld och tegel-mönster, men ändrade mig helt plötsligt... tackar, förresten.

anna: mm, nya tapeter är rätt skönt att få. kram på dig!

2008-01-08 @ 23:18:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0