Varför läser du bloggar...

Jag kollade just inslaget om bloggar, som var på tv4's nyhetsmorgon här om dagen. Jag har inget ont att säga om modebloggar eller nån av dem som var med. Har läst dem alldeles för lite. Men när jag har gjort det så ja, jag är intresserad av mode, glassigheter och glamour, men jag sitter nog hellre och surfar runt på marc jacobs hemsida och suktar än hos nån blogg... Men å andra sidan är jag ju modell äldre och dessa bloggerskor riktar sig ju inte direkt till mig; som de sa i inslaget - som VeckoRevyn. Men jag har funderat länge på varför man läser vissa bloggar och inte andra; vad det är som avgör. Jag har kommit på en gemensam nämnare i allafall; och det är - självdistans.

Idag är planen att få diskat. Jäklars vad mycket disk jag lyckats samla på mig i form av kaffemuggar som står överallt. Och smoothieglas. Sen ska jag banne mig börja med tentan. Kanske att jag ska dra igång en tvätt med mina tvättnötter. Det känns nästan lika spännande som julafton att få tvätta med dessa.

Men om man ska diska, så ska man ju diska med trevliga verktyg, så;
Jag tävlar om ett snyggt diskset hos Junitjej. De fina produkterna är sponsrade av Happy Lina. Tävlingen pågår till tisdagen den 19/2-08. Du kan läsa om tävlingen här. Var med och tävla du också!! Meddela Junitjej om att du är med.

Oh, jag ska nog äta lussebullar till frukost idag. Kom på att jag kan det! Lussebullar och varm choklad få det bli.
Hehe, såg just nu att jag har chokladfläckar på alla kläder jag har på mig. På tröjan, på munkjackan, på byxorna. Behöver jag nämna att det är den tiden på månaden, som gör att jag gluffsar i mig choklad?! Haha, vilken dålig ursäkt, jag trycker ju alltid i mig polly, så fort jag får chansen. Måste nog kila och kolla soffans status. Puss och kram!

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Helena

Du har så rätt i det där med att gå till jobbet. Det vare ju under min ledighet som jag gick upp. Jag satt mest hemma framför datorn och rörde mig knappt något alls. Men jag åt precis som vanligt ev lite till! Nej nu skall det i alla fall bli ändring på det!

2008-02-18 @ 12:46:33
Helena

Du har så rätt i det där med att gå till jobbet. Det vare ju under min ledighet som jag gick upp. Jag satt mest hemma framför datorn och rörde mig knappt något alls. Men jag åt precis som vanligt ev lite till! Nej nu skall det i alla fall bli ändring på det!

2008-02-18 @ 12:46:43
Annika

Håller med om modebloggar.
Jag är ju också intresserad av mode och design, men att skriva en modeblogg skulle få mig att bli knäpp, jag skulle bli så uttråkad.
Tycker att måna modebloggar är grymt trista också...blir söööömnig bara jag surfar in.
Ska läsa artikeln du har länkat.
Och jo, det är säkert så att man är lite för gammal för att verkligen fatta innebörden :-)))))
Old and gray, and maybe soooo boring....

2008-02-18 @ 15:07:56
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

Annika: haha, på nåt sätt tvivlar jag på att du nånsin blir tråkig.

2008-02-18 @ 19:33:21
Karolina

Hur gick det med tvättnötterna? Lite nyfiken :)

2008-02-24 @ 21:55:40
URL: http://river.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0