ja, jag har dubbelhaka, men vem har inte det...

Satt i väntrummet på vårdcentralen idag. Jaha?! undrar ni, om ni inte skiter i det helt och hållet, vilket jag skulle göra. Hur som, underhållningen där var Törnfåglarna. Jag kände ett sjukt grepp av nostalgi i bröstet och smygglodde på efter bästa förmåga. Ja, det sprang ju naturligtivs ungar där som inte har nån respekt för det andra gör. Och med det menar jag - jaaaaaa, men stanna på golvet mitt framför tv:n, gör det!! Nåväl, jag såg Törnfåglarna första gången när jag var 10 och det var ju en enorm upplevelse, på den tiden existerade inget liknande. Efter en tid började jag hata Richard Chamberlain. Mest för att han var gubbe och folk tyckte att han var snygg. Eh, hallå, hade de missat Rob Lowe, var nog mina tankar då. Sen hatade jag även Törnfåglarna, nästa gång jag såg den serien. För är det ändå inte lite pedofilvarning på den. Jaja, hur som, den går på svt 1 numer.

Och så här lät det hos min husläkare:
- Du hade en knöl?
- Ja, jag tänkte att det kanske var bäst att kolla, jag vet inte om det är en svullen lymfkörtel eller vad det är...
*klämma trycka känna*
- Den är mjuk.
- Jo.
- Jag tror det är en fettknöl. Om det är en lymfkörtel kommer den att gå bort inom 3 månader...
- Kommer den att försvinna?
- Jag sa ju det nyss, vad var det du inte förstod?
(måste lägga in en parentes om att hon är så jäkla cool som bara säger så)
- Ja, nä, jag bara tänkte... alltså.. hmm... jaha, men ja...
- Om det är en fettknöl menar du? Nä, då måste man ta bort den, om man nu tycker att det är fult.
- Så det är inte cancer iallafall?
- Varför skulle det vara cancer?
- Ah, äh, mm, ja, nä, men det kan det ju vara? (vad skulle jag säga? att jag satt där pga mammas hetsande?)
- Nä, det känns inte som cancer. Cancer är hårt. Men om den blir hård så hör av dig.
- Ja, men okej då. Då får jag tacka för mig.
- Du var en lätt patient. Jag tyckte att jag kände igen dig och tänkte att "oj, nu blir det jobbigt". För du hade problem förut och ja, jag har inte läst igenom din journal nu, men jag känner igen dig...
- Hehe (det mest nervösa skratt ni kan tänka er. jag kom in 20 minuter för sent och tänkte skynda mig ut därifrån, eftersom andra patienter väntade, men...)
- Så, vad gör du nu för tiden?
- Jag pluggar...
- Vaddå?
- Bla bla bla
- Jobbar du oxå?
- Nä
- Du orkar inte
- Nä, verkligen inte
- Är du gift?
- Nä, jag orkar inte det heller, haha.
- Du låter som min dotter. Vad har du för syn på män?
- Ja, nä *tänker febrilt på nåt att säga som verkar lagom neutralt* jag låter bli dem oxå...
- Haha, men ja, nä jag undrar för min dotter har sånna problem med män...
- Ja, men nä, jag vet inte, jag tycker mest att hela världen är ytlig så då blir det så tråkigt, så jag har lagt ner det där lite..
- Vad menar du med ytligt? För om man inte ger nån en chans då är man ju själv ytlig och då är det klart att allt blir ytligt...
- Jo, men idag handlar det även för folk i min ålder så mycket om att gå på krogen, vara snygg, kläder, kändisar osv.. Jag vill nog ha lite mer substans bakom...
- (hon ojar sig lite) Du låter som mina ungar. Vad ska man säga som mamma när de säger "jag ska aldrig gifta mig".
- Nä, men, ja... (jag tänkte säga att 'det löser sig och blir bra ändå, se på mig' men hon verkade ju tycka att jag normalt är en knepig patient, så jag fortsatte...) det där kommer att ändra sig med tiden...

Sen fick jag äntligen gå. Snacka om tillfälligt frihetsberövad.

Så, nu är ni väl glada över den här otroligt intressanta inblicken i mitt besök på vårdcentralen idag? Kan tänka mig... Det jag ville säga med det är att jag har världens bästa och roligaste husläkare. Hon rockar fett, som Petter kanske skulle säga.

Puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , ,

Ser ni förresten - VERSALER! ;))) (det är inte en jätteglad smiley, det är en glad rackare med dubbelhaka)

Men som plåster på såren kan man ju vara med och tävla hos junitjej: om ett mycket spännande té!



Kommentarer
E

Törnfåglar...jag har bara läst boken. Läste den sist nu innan jag flyttade från luleå och höll på att renas ut böcker. Det borde vara ordentlig peddovarning...

2008-02-08 @ 18:10:34
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Hanna

Vilken upplevelse! Jag skulle nog känt mig lite obekväm över att hon känner igen en och tror det ska bli jobbigt. Vad fan säger man då? Jag skulle ha tänkt kärring!

2008-02-08 @ 20:06:38
URL: http://hannasplats.blogg.se
anna

gumman! vad gullig du är som frågar! önskar du vore här med mig och drack en öl nu och kunde prata lite.
kram!

2008-02-08 @ 20:43:58
URL: http://pyttis.blogg.se
panki

Hahahahahaha jag dör av skratt!!! Va härlig hon e! E d thaitjejen?
Hahahaha.

2008-02-08 @ 21:03:30
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

E: ja, men den är jättemärklig på det sättet.. OCH så ska det vara romantiskt...

Hanna: haha, men hon är ingen kärring utan bara brutalt ärlig. inte så att hon snörper på munnen utan hon bara, ja, har inga spärrar.. sen tror jag eg inte att hon menade att jag var jobbig som person utan att jag hade migrän och vad det nu mer var som var galet, så sett... men man vet ju aldrig ;)

anna: jag återkommer om jag får fram nåt mer..

panki: hehe, jepp, det är hon! önskar att alla fick ha henne som husläkare!

2008-02-08 @ 21:11:11
Starchild

har skrivit ett alledeles eget inlägg till dig i min blogg ;o)

2008-02-08 @ 23:02:16
URL: http://modeakutens.blogg.se
Starchild

har gjort ett tillägg i inlägget med en bild på en till i kirurgiskt stål :o)

2008-02-08 @ 23:16:46
URL: http://modeakutens.blogg.se
Fido

HAHAHAHA, fy fan vad roligt! :D

2008-02-09 @ 09:09:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0