vig som ett kylskåp

Har just kommit hem från mitt första yogapass någonsin. Bara det att komma iväg var nog en rätt stor bedrift både för pannkakan och mig. Nu måste jag googla för att ta reda på vilken sorts yoga det var jag testade... mhm, ashtanga yoga. Så bra.

Effekter av ashtangayoga

  1. Ger fastare och mjukare muskler, avlägsnar onödigt fett och ger en lätt och energisk känsla.
  2. Renar kroppen från de gifter som samlas genom en ohälsosam livsstil och återför förlorad livskraft till kroppen.
  3. Håller kroppen och sinnet ungdomligt, friskt och livskraftigt.
  4. Utgör effektiv träning kombinerad med olika sporter och fritidsaktiviteter.
  5. Minskar risken för sträckningar och skador.
  6. Förbättrar immunförsvaret och ämnesomsättningen.
  7. Förbättrar syreupptagningsförmågan, kvaliteten på andningen och medvetenheten om andningen.
  8. En forskningsresa i din kropp och ditt sinne.

Jag vet inte, jag har alltid trott att yoga är superkul och bra, men jag kände ändå 'kan inte det här bara ta slut nån gång, jag vill hem'... Så antingen tyckte jag att det var tråkigt bara för att det var svårt att hänga med i alla positioner, eller oxå är jag för rastlös för detta - även om ashtanga ändå är en rätt fysikt krävande form av yoga...

Jag yogade i pyjamas, om någon ville veta.

Nu är jag hungrig och ska nog göra lite té.
Det verkar vara ett vackert te om inte annat... Jag ligger lite efter med recensioner, men jag lovar att jag ska lämna mitt tyckande angående detta Wild Flower-te.

Puss och kram



Kommentarer
panki

Gu va vi e duktiga :-)

2008-08-29 @ 23:18:12
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: sjukt duktiga! jag är helt impad...

2008-08-29 @ 23:48:50
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh om man ändå är i dina trakter så vill man ju krama fröken =)

2008-08-30 @ 09:48:06
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0