bland troll och skor

Jahapp, och om någon ville veta så har jag diskat idag. Man kan säga att jag hade kunnat gjort så mycket mer, men det blev lite vajsing i kugghjulen och jag slutade ta mig framåt. Jag vet inte, jag landade i soffan med datorn i knät och glodde på lite Law and Order CI. Imorn tror jag att de skulle ha ett Heroes-marathon på 4+, så ifall du inte sett den serien, så gör det. Om inte annat för att spana in konstnärens tavlor. Jag gillar popart i de flesta tappningar.



Jahapp, och så en bild på pappa och mig. Det roliga, eller ja, det är nog bara roligt för mig att minnas hur dum jag var när jag var liten/mindre. För det finns särkert nån skylt nånstans som talar om att man ska ge sjuttsingen i att röra de pälsbeklädda gubbarna... Men de var ju mjuka och goooosiga, så jag var väl tvungen att smyga av mig träskon(!) och fotklappa honom lite. Så där diskret. Sen att jag samtidigt ska posera och det hela kommer fastna på bild, tydligen smällar man får ta...

Undra vem i hela världen som kom på den otroligt briljanta idén att låta ungar springa runt i träskor... Och som på nåt märkligt sätt fick hela Sveriges alla föräldrar att haka på... Det är ett under att jag några fotknölar kvar...

Men annars så tillhör jag den skaran av människor som har sett vartenda renhorn i hela Norrland och vartenda glasbruk i hela Småland. Det kallas husvagnssemester. (fast vi har varit bra på att tälta oxå)

http://sweartoshakeitup.files.wordpress.com/2007/09/marc-jacobs-spring-summer-08.jpgJust ja, jag såg ju dokumentären om Marc Jacobs;
Lite rolig så där, han verkade väl vara rätt okej människa även
om jag personligen inte är så där besatt av att mina väskor ska vara gjorda i skinn. Jag kan förstå klädskapare, visst, men ändå, det hade varit lite tuffare ifall han istället för att lyriskt säga att väskorna var "skinn. Gjorda av vävda skinnremsor" sagt något i stil med "blandband. De är gjorda av ihopvävda gamla blandband". Kassettband då, så att de som är uppvuxna med cd-skivan inte undrar vad jag yrar om....

Men lite besviken blev jag över att jag fick känslan av att han snor rätt friskt och inte bara den där sjalen från Härjedalen. Men å andra sidan, det är nog så de flesta konstnärer gör....

Nä, dags att återgå till mitt hobbyliv som kriminalare i NY.
Puss och kram


Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
panki

Hahaha va skön bild!!!

2008-08-24 @ 11:15:25
URL: http://pancake.webblogg.se/
Lisso

pssst!

Kolla in detta! http://lisso.blogg.se/2008/august/vinnaren-av-leopard-devil-duckie.html

Så nu behöver jag bara din adress!

maila den till [email protected]

Mvh Lisso

2008-08-24 @ 13:37:45
URL: http://lisso.blogg.se/
Annika

Kul skrivet!!! Gillar bilden! Håller helt med om träskorna också :-) Snacka om att man vrickade foten ofta, och som du säger fick ju fotknölarna ta smäll efter smäll, hihi!

Drömde om dig inatt (!!!???). Vi hade bloggträff under en hel veckas tid hos dina fldrar!! Ja, jösses...drömmar går som strömmar...

2008-08-24 @ 14:54:28
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

panki: loppan spånhuvud liksom, hehe...



lisso: woho ;)



annika: jag var nog både kobent och hjulbent så jag sparkade sönder mina fotknölar hela tiden på de där träskorna...

haha! stackars dig! hoppas vi fick massor med paj iallafall :)

2008-08-24 @ 15:27:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0