Jag börjar dagen med en recension

Jag har ju testat Intensiv dagkräm och nattkräm från Bodystar ett tag. image640De innehåller roten Pueraria Mirifica, som har mer eller mindre samma effekter som sojabönan, fast Pueraria Mirifica är då mycket kraftfullare. Forskning har visat att den har en mängd gynnande effekter vad det gäller cancer, kolesterol och klimakteriebesvär. Men nu är det ju utvändigt jag har använt denna kräm och det är det enda sätt jag rekommenderar att man ska använda den på ;)

Denna kräm ska då passa alla hudtyper, men naturligtvis kanske den först och främst passar oss, som kommit upp en bit i åldrarna. För det handlar om rynkor och att bevara hudens ungdomlighet.

Den doftar gott, skulle jag vilja säga, glatt överraskad så där.

image641
Den doftar som en annan känd kräm, som kommer i en blå och vit plåtburk och som nog ger alla lite nostalgikänsla.

Annars var min första tanke att Oj, vilken fet kräm, hur ska det här gå, jag kommer ju att bli helt oljig i ansiktet, MEN efter att ha masserat in den så fick den som en helt annan konsistens, den blev sträv och mattgörande. En mycket bra effekt, enligt mig, som då har lite problem med att huden blir glansig. Dock ska jag väl inte säga att den inte gör huden blank, för det gör den, men inte på det där oljiga sättet, som att den är fet, utan mer på det där nytvättade sättet, ni förstår?
Mina rynkor finns kvar, men varje gång jag använder dessa krämer så känns huden fastare. Och visst är det som med alla dessa krämer att den vänder sig till kvinnor, men jag tycker gott att den passar minst lika bra för män, just för att den ger den här lite strävare känslan.
Nå, jag trivs med den här krämen och Bodystars produkter är inte testade på djur, vilket alltid är uppskattat och viktigt. Jag ger dessa produkter, som måste jag säga, är lite lyxiga i sin förpackning - guld och silver, är ju alltid trevligt :) Nå, jag ger dessa produkter betyget: 4,0/5,0


Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
Elenor

Den där krämen lät rätt spännande, skulle behöva någon
som den! =)
Får kolla in hemsidan senare!

2008-04-17 @ 13:25:00
URL: http://blogg.passagen.se/paltbarn


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0