En ansiktsrengöring väl värd pengarna

image651 Jag har ju testat First Mask, ansiktsrengöring från GuamCosmetics. Den innehåller bland annat: Guam fytoplankton, Aqua Madre, björkextrakt, laktrits, bambu och kamomillolja. Björkextrakt har jag läst om tidigare och det sägs normalisera talgkörtelns funktion.

Den innehåller även micropartiklar, vilket jag då kanske skulle benämna som små korn. Inte lika mycket som i en scrub, så därav inte lika rivigt, men däremot 'håller sig' dessa korn under hela tiden man masserar in denna tvätt i ansiktet.

Jag tycker att den doftar gott
, men för den som är känslig så kanske den doftar en aningen starkt. Jag vet inte, jag har inga problem och det här är ingenting jag tänkte på under tiden, utan mer när jag luktade direkt på tuben.

Vet inte heller om detta björkextrakt kan vara dåligt för de som är allergiska mot björk, men jag misstänker att det är i så pass liten dos, men hur som, tänkte att jag skulle uppmärksamma det ändå.

Jag har ju funnit min absoluta favoritprodukt hos GuamCosmetics; deras Glycko Mask. Och jag gillade även First Mask. Den fungerar helt okej, huden blir ren och känns slät och ja, som om den trivs. Så därför får First Mask, ansiktsrengöring 3,9/5,0

Men den skulle helt klart ha fått ett högre betyg om förpackningen inte kändes så klinisk. Och inte en aningen tråkig. Ja, visst är det ytligt, men jag kan inte hjälpa att jag tänker - tandläkare - när jag ser tuben. Men å andra sidan så kostar den bara 150kr, och är iallafall lyx inuti, så.

Förresten så har GuamCosmetics en tävling varannan vecka, där du kan vinna Guam Classic till ett värde av 799kr.

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
anna

haha sötnöt..nu var du ju lite rolig..men knäpp..du är en snygg tjej..
men tja att likan lennon är ju inte illa..skulle hellre likna honom än rumpnissar och andra trollkaraktärer.

2008-04-20 @ 23:22:36
URL: http://pyttis.blogg.se
Maria

jag missade också parlamentet, knske kan man hitta avsnittet på nätet! :), jag drömde om Björn utan att ha sett honom under kvällen ens... riktigt illa! :) haha

2008-04-21 @ 08:38:12
URL: http://mariapettersson.blogg.se
E

Du som är inne i kräm-svängen, har du några tips på en bra ansiktskräm som har solskyddsfaktor i sig? Märkte i helgen att det börjar behövas till den här kräftan...

2008-04-21 @ 09:19:48
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0