aldrig någonsin att jag trodde

jag trodde aldrig att jag skulle svära över att jag inte har eurosport, men nu gör jag det. eftersom jag hade det förra vintern så valde jag att prenumerera på mail när de visade konståkning. en privat tv-tablå helt enkelt. och så nyss droppade det in ett mail om en gala ikväll... inte rrrråligt alls, för den hade jag kunnat tänka mig att se. men nix, nu för tiden har jag tv4-sport av nån anledning, men jag kan ju se det från den ljusa sidan - jag har även kanal 8, vilket gör att jag kan se virtanen när jag vill, när som helst. allra helst när han intervjuar per morberg... stånk.

ojojoj, vad brorsan gav mig skit för mitt sätt att skriva. 'man vet ju för 17 inte när meningarna tar slut. det är ju skitjobbigt, man får ju läsa flera gånger för att fatta vad du menar'. eftersom ja, jag skriver avhugget. jo, jag mailade min hemtenta till honom, så han skulle få se; 'vem faen ska kunna svara på sånna där fråger, det är ju bara massa namedroping, snackar ni så där på lektionerna oxå?'. och jo, det gör vi väl mer eller mindre faktiskt. även fast jag kanske slängde in en teoretiker från förra kursens litteraturlista i mitt svar oxå... men sån är den, hägskolevärlden. nu gick min brorsa nån teknisk linje på högskolan, så jag antar att de inte har så mycket för det där med teorier och vem som sa vad på en sån utbildning.

nå, 1408, som jag såg, kanske inte var världens bästa film.
image362
jag vet inte vad den har fått för recensioner, men jag tror att mottagandet allmänt har varit positivt. den är dock snygg, men nu när jag surfade för att hitta bild så såg jag förklaringen till varför jag kanske inte slukades - det är stephen king. jag tycker inte riktigt att hans storys är fullt utvecklade för att funka... men i det här fallet så läser jag hellre boken än ser filmen. eller ja, jag skulle hellre ha läst boken. john cusack är dock alltid cool på nåt sätt. gillar honom. inte massa ståhej kring honom. jaja... se den om ni vill. jag började kolla på zodiac oxå och den ska jag se klart nu tänkte jag. om jag inte somnar först. eller ja, jag borde förstås sova så att jag vaknar tidigt, men, men... jag är nämligen färdig med tentan jo. om det nu inte framgick av att jag hade mailat den till brorsan... det känns jäkligt skönt, även om jag kanske borde se över hur den är skriven. nåväl. då kanske jag äntligen kan få lite ordning här hemma. måste bära ut grejer till förrådet och sånt.

tror att jag lyckades bota migränen med té. för med tabletter gick det inte, men så kom jag på att jag inte druckit kaffe på några dagar och ja, tänkte att det finns ju koffein i té, så jag tar mig en kopp. så otroligt sjukt ifall det nu skulle vara så att det var det som var orsaken. men det har varit lite jobbigt att vara förkyld, ha migrän och försöka skriva tentan... men jag ska inte gnälla. jag är glad!

puss och kram

Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
Tinnitussan

å, vad härligt att du är i sluttampen av tentan. Och krya på dig. Själv så har jag knappt någon rös för tillfället och det är frustrerande!

Heja du!

2007-11-01 @ 08:58:38
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
panki

Glad är bra att va :-) Då blir allt mycket lättare! Puss

2007-11-01 @ 11:11:32
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

tinnitussan: japp och nu är det bortanför min makt att göra något mer :)

panki: glad är skönt att vara :) puss.

2007-11-01 @ 17:13:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0