tröttare än tröttast

jag befinner mig i ett zombieliknande stadie och försöker få ordning i bokhyllorna. har flyttat filmerna till en annan hylla och försöker pussla ihop det hela så att jag har koll på vart vilken bok står, eftersom jag har dubbla rader med böcker på varje hylla. det är ett rätt svettigt jobb när man är trött, på gränsen till medvetslös, men så nån gång kanske det blir färdigt och alla staplar med böcker försvinner från golvet. nåväl, det är det min städning idag har bestått av.

hmm, köpte mineralvatten på en billighetsaffär. samma märke som jag brukra köpa i en livsmedelsaffär - grythyttans. men jösses, vad det smakade plast. huä. men jag hoppas på att det var en engångsföretelese. ja, jag vet att man ska dricka vattnet i kranen och inte miljöbova med att köpa vatten på flaska, men ...***

borde äta nåt riktigt vitaminrikt. var frisk igår, vaknade snorig idag.

och så vet jag att jag borde ringa bilskolan på måndag, men jag tycker ju inte att det är kul att köra längre, så jag drar liksom på det... nå, får väl se...

det var ett avsnitt av du är vad du äter förut, där nåt fruntimmer efter 8 veckor cyklade nåt lopp på 8,5 mil. alltså, hur lyckas man träna upp sig att orka cykla 8,5 mil på två månader?! jag tror att det var fusk!

började faktiskt läsa en bok till kommande kurs. förordet var ju iallafall intressant... och jag har en idé till en stor tavla i dadaistisk anda, fast egentligen känns det meningslöst att göra den, för jag eller nån annan har ju inte plats eller lust att hänga den nånstans... men det är lite skönt att leka med tanken iallafall...

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer
Lotte

låtr som en skön dag :P

2007-11-03 @ 17:54:26
URL: http://swea199.blogg.se
panki

Klart du ska måla en tavla!

2007-11-03 @ 22:27:41
URL: http://pancake.webblogg.se/
anna

hoppas det gick bra med bokflyttandet gumman *kram

2007-11-04 @ 10:31:41
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

men att göra en stor tavla till ingenting känns så meningslöst, haha...

håller fortfarande på med bokflyttandet, fattar inte vilken tid det tar... jag blir galen snart..

kram

2007-11-04 @ 11:56:31
Tinnitussan

Å, visst är billighetsvatten en besvikelse. Löpte icas egna av misstag. Det gör jag aldrig om...

Ha det superbra nu hela söndagen och var rädd om dig..

2007-11-04 @ 13:39:19
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinitussan: men jag tycker det var så märkligt, eftersom de jag köper för 10kr/st är supergoda... okej, jag vet att nåt inte stämmer med billighetsgrejer, men mineralvatten. det var så märkligt...

2007-11-04 @ 14:43:49
Annika

låter skumt med vattnet...Borde ju vara samma vatten som säljs om det är samma märke...Hmmm...
FÖ vet jag ju hur olidligt trist det är med städning...Man blir ju så otroligt trött, fast det är ju skönt när det är gjort, förstås!!

2007-11-04 @ 14:58:45
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: ja, har de liksom en bytta b-vatten som de säljer billigare till affärerna?! man blir lite konfunderad...

2007-11-04 @ 18:36:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0