plugghäst är oxå ett djur


kollade på antikdeckarna, som är ett av mina favoritprogram. jag vill oxå kunna säga vem som designat vad genom att bara titta på det... det är en riktig talang. fick genast lust att åka till finland... är förövrigt jättesugen på att resa. något jag aldrig varit tidigare. har alltid hatat att resa. men ack, det är ju plugga som gäller. har väl läst 60 sidor idag iallafall. ur något som påminner om en barnbok och som handlar om fotografiet. men ja, jag ska väl läsa tills profiler börjar. får se om jag lyckas läsa ut den. det vore bra, kan man säga. eftersom jag inte har läst de där 146 sidorna i den andra boken.

vet inte om jag har nämnt att vi ska se film på måndag. hur som kan man se den hemma och sen åka på föreläsningen bara. jag vet inte riktigt vilken film vi ska se eller hur vi ska få reda på det, men vi ska iallafall se fönstret åt gården eller fåglarna. jag vill verkligen inte se fåglarna. jag kommer bli rädd för fåglar då. djur i film. djur som går till attack i film, jag klarar inte av det. det har tagit en sisådär hundra år att sluta vara livrädd för hundar efter att jag såg jurkyrkogården. men nu är jag nästan botad. nu vill jag bara kela med hundar hela tiden. för nån vinter sen var det annorlunda. då gick jag omkring på söder och det kom en stooor schäfer emot mig. ja, hans husse och matte kom oxå emot mig, men dem var jag inte rädd för. den här schäfern bar på en kartongbit och var okopplad och jag höll upp händerna i brösthöjd och försökte krypa mot husväggen, men hunden skulle fram till mig. då säger husse:
- ja, han vill bara ge dig kartongbiten. för han tyckte så synd om dig som inte hade nån pulka att åka på.
de kom från parken där ungarna höll på att åka ner för backen. och då blev jag kär i den schäfern. hur söt kan en hund liksom bli då...

har kokat linssoppa idag. minsann. slängde i lite potatis i den oxå den här gången och det är så gott. klart en favorit. och snabbt går det att göra. det ska ju bara koka ca 10 minuter. glömde säga det när jag lämnade receptet.

har inte ringt bilskolan idag nej, jag oooorkar inte prata med dem. men jag måste väl göra det imorn då... suck. jaja.

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Fredrik

hehe plugghäst ett djur *leR*

2007-11-08 @ 22:43:03
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
panki

Åh va bra, då kan ju du va hundvakt åt våran framtida hund sen :-)

2007-11-08 @ 23:46:11
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

fredrik: mm, ett riiiiktigt djur!

panki: mjae, bara den är väldresserad och inte hoppar och skäller en massa och är skitstor...

2007-11-09 @ 16:38:18
Tinnitussan

Båda filmerna är såååååå bra.

Gnägghälsningar från en mycket lat totto ;-)

2007-11-09 @ 17:27:12
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: haha, ungefär det sista jag tror att du är, är lat...

2007-11-09 @ 18:12:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0