ja, jag citerar väl vidare då

saker gjorda: lämnat in tentan, spolat upp diskvatten utan att diskat... surfat - oh no!
dagens fråga: varför tror man att det är okej att terra folk via internet?
dagens låt: light my fire - the doors
dagens känsla: glad, happy, enjoué, achispado, allegro, heiter, iloinen, весёлый, faraxsan osv...
dagens citat: "Jill: [about the film "Lesbian Spank Inferno"] How could you possibly enjoy a film like that?
Steve: Oh, because it's got naked women in it! Look, I like naked women! I'm a bloke! I'm supposed to like them! We're born like that. We like naked women as soon as we're pulled out of one. Halfway down the birth canal, we're already enjoying the view. Look, it's the four pillars of the male heterosexual psyche. We like: naked women, stockings, lesbians, and Sean Connery best as James Bond. Because that is what being a bloke is. And if you don't like it, darling, join the film collective. Look: I want to spend the rest of my life with the woman at the end of the table here. But that does not stop me wanting to see several thousand more naked bottoms before I die. Because that's what being a bloke is. When Man invented fire, he didn't say "Hey, let's cook!" He said: "Great! Now we can see naked bottoms in the dark!" As soon as Caxton invented the printing press we were using it to make pictures of - hey! - naked bottoms. We've turned the Internet into an enormous international database of... naked bottoms. So, you see, the story of male achievement through the ages, feeble though it may have been, has been the story of our struggle to get a better look at your bottoms. Frankly, girls, I'm not so sure how insulted you really ought to be."

alltså, det här är så dumt... jag spolade upp diskvatten, tog mig en kopp kaffe och satte mig framför datorn och kollade facebook. hittade lite gamla klasskamrater och så. sen så råkade jag maila folk jag absolut inte har kontakt med. ja, faktiskt folk jag aldrig pratat med förut. så varför ska jag börja terra folk på internet liksom? helt sjukt... jag hatar facebook.

annars har ju coupling slutat sändas, så jag får väl fortsätta med lite fina citat...

ska väl ta och äta, se klart zodiac och spola upp nytt diskvatten, för det som står i hon är nog kallt nu, minsann.

och påtal om grejer att hata. bokhandeln som inte kan se till att kompendiumen finns lite innan kursstarten... nå, de ska slå igen nästa år så då vet man aldrig hur det slutar... well well..

den här dagen har bara flytit bort liksom, men vad gör väl det, jag är ju färdig med tentan för länge sen, ho ho.

E, sorry att det blev en deckare =/ hade ju ingen koll...

gjorde linssoppa igår. det tog under 20 min att göra och det är sjukt billigt.
5dl vatten
ca: 1dl röda linser
1buljongtärning utan e621
två välhackade morötter
1 hackad gul lök.
peppar, salt och paprikapulver
hade tänkt ha i lite ingerfära oxå, men jag orkade inte... hur som så kan jag tipsa om att köpa buljong på hälsokost. själv gillar jag inte knorrs grönsaksbuljong och de andra innehåller det faaaarliga ämnet e621. men jag hittade en butik vid fridhemsplan, som jag tror heter meliss. en hälsokostaffär iallafall och där säljer de superbra saker. så, så var det med det.
sen kan man ju variera sin soppa hur man vill. jag glömde dock att ha i lite citron som extra piff, men den var god ändå. så risken är att det är vad jag kommer att leva på framöver. två protioner skulle jag nog säga att det blev.

nä, nu dags för soppa och zodiac.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
anna

tackar för receptet =)

och vilken härligt rosa syn du hade!
massa kram finis!

2007-11-01 @ 22:24:55
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

anna: du som hade gjort en finfin illustration ju :) kram!

2007-11-01 @ 23:38:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0