god jul, sa oldsberg

jag var ungefär så här nära *visar med tummen och pekfingret* att skolka idag, för att jag var så jäkla trött. men så tänkte jag att jag lär ju inte bli piggare för att jag är hemma, så det är lika bra att gå upp och ge sig iväg. en trevlig föreläsning om televisionen och om flödet och hittan och dittan.

ska övningsköra 8 imorn bitti och jag fattar inte hur det ska gå till riktigt. är det inte rusningstrafik då? kommer jag verkligen att vakna utan att kräkas? nåväl, pappa är här så jag lär ju inte komma undan... uuuh, vill verkligen inte, men, men...

på onsd. em åker jag till bergslagen. då ska det banne mig pluggas ordentligt. har försökt lite nu, men ja... av nån anledning blir jag bara stressad och hur hanterar jag stress - jo, jag somnar.

funderar på om jag ska köpa mig en rosa ullkappa. alltså jag har ju vinterjacka och så, men inte en rosa kappa, frågan är om jag verkligen vill ha en rosa. för jag passar inte särskilt bra i rosa...

funderar fortfarande på julklapp till mamma. köpte lite strumpor och trosor här, men jag överlät dem till pappa. så att han har nåt att ge...

ligger lite efter med bloggandet, läsandet, kommenterandet och svarandet av kommentarer, men ja, jag är inte helt i form här... och jag vill inte identifiera känslan som ångest, jag föredrar att leva i förnekelse.

så, roligare än så här blir det inte.

Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
panki

Din mamma har säkert massa saker, ge henne en ansiktsbehandling, massage, pedikyr, eller nåt lyxigt.

2007-11-19 @ 21:45:35
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: tack för förslagen, tyvärr gillar hon inte sånt. tyvärr.. det skulle vara massage, men det är så bortkastat om hon inte går lite mer regelbundet, så... och inte gillar hon spåtanter... men hon är lite att saker ska vara värda sina pengar och värderar inte som du och jag :) lyxigt för henne är lite mer att pappa diskar. typ.

2007-11-19 @ 21:52:42
Tinnitussan

peppkramar.

Och jag känner igen det där med att kravet på att inte stressa leder just bara till... stress ...

2007-11-19 @ 22:42:59
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
ET

Guess who's back!

2007-11-20 @ 11:17:52
URL: http://et2006.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: jag gillar peppning. tack! och kram!

et: jag surfar ju direkt in och smaskar i mig lite världsliga ting ;)

2007-11-20 @ 15:38:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0