det är det jag undrar


först ska jag gnälla lite. lussebullarna från pressbyrån var visserligen alldeles nybakta, men inte perfekta. inte så mycket saffransmak. och för er som ska baka lussebullar för första gången så kan jag lämna tipset att stöta saffranen i en mortel innan. så kommer smaken fram mmmycket mer.

bergmanfilmen var väl sisådär. jag är väl inget riktigt bergmanfan, men, men. dock kan jag inte peka ut några specifika saker. än. men efter föreläsningen imorn så kanske jag är helt lyrisk - igen. fåglarna var ju inte heller nån favoritfilm och nu vill jag bara se om den. men det ska jag inte göra, jag ska kolla om det inte är äntligen hemma på tv:n.

jag somnade naturligtvis när jag försökte läsa det vi ska läsa tills imorn. och jag ligger väl redan en sisådär 2 böcker efter eller så. problemet är att jag skulle somna även om jag låg på en spikmatta, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att sluta somna när jag läser kurslitteraturen...

nåväl, slog in lite fler julklappar idag. men jag är lååångt ifrån färdig. dock har jag inga julklappar till mamsen. vad ger man liksom en mamma som inte önskar sig något och som har fullt med grejer hemma?

ska ta och kolla ifall jag har några hundkort hemma. såg att det var nån på blocket som ville ha och ja, det är ju lite dumt ifall de ändå så bara ligger hemma hos mig och skräpar. ifall ni ville veta så har jag två skokartonger med vykort som står. den ena är förvisso bara reklamvykort, men ja. det är ju inte så att man skickar flera hundra varje år... nåja.

dags att fixa lite mat i magen och kolla tv:n. försöka vakna till liv lite... så att jag inte somnar under desperate housewives, menar jag...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , ,



Kommentarer
panki

Ett julklappstips till mamsen är att bjuda ut dom på nån trevlig restaurang när dom är i stockholm.
Jag tycker upplevelser är bättre än saker :-)

2007-11-13 @ 20:43:04
URL: http://pancake.webblogg.se/
Tinnitussan

Å, vilket bra tips omm lussebullar av en äkta lussebullsexpert.

Tusen tack.

Hahahaha. På tal om Bergman. Visst är han ganterat bra men jag somnade nästan alltid då jag ska glo på hans rullar. Jag har mycket Bergman kvar att gå igenom ;-)

2007-11-14 @ 01:36:13
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

panki: visst, kruxet är väl bara att jag inte vet nån trevlig restaurang där jag inte bjudit dem...

tinnitussan: haha, för första gången höll jag mig vaken när det gällde en skoluppgift... märkligt...

2007-11-14 @ 09:45:52
//D.D\\

Jo, men självklart ska jag rapportera vidare. Igår belönade jag mig själv med en datorfri dag... och nästan helt pluggfri dag *hehe* Vi går efter ett program i en bok... ska försöka leta upp den på nätet, så får du se.

*kram*

2007-11-14 @ 18:11:45
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0