pjuh, sa räven när han slapp äta rönnbär


okej, idag har jag tillbringat iallafall 20 minuter med att försöka förstå logiken hos någon som har asperger. den finns där, jag vet det. och den är inte i symbios med min, men den finns. det känns tryggt ändå. och jag kan förstå saker jag stirrat mig blind på förut.

alltid när jag läser pyttis blogg, så tänker jag att kaffe med kanel uääääh. men så idag provade jag och mumsimums. det är gott. av misstag förut råkade jag ta en chokladkanelbit ur chokladasken och den var oxå god. så på alla andra dagens insikter så kom denna att kanel är en underskattad krydda i detta hem.

haha, det är skönt att min psykolog uppmuntrar mitt satcberoende. fast hon uppmuntrar iofs nästan alla mina beroenden, för shoppa mååååste man ju. nå, hon vill få mig att försöka acceptera mina misslyckanden. tex om jag nu inte klarar att ta körkort så ska jag tänka "aja, man kan inte klara allt här i världen, ingen biggie". och visst är det så. måste sluta vara så snabb att krypa in i nån offerroll bara för att nån (och jag själv) satt mig där en gång i tiden. men det är ändå på nåt sätt tillfredsställande att gotta sig i sina misstag. undra om människan av naturen är destruktiv? eller ja, tittar  vi på krig och alla religioner, så är ju svaret klockrent - ja. men kärlek då, kärlek ska ju vara upplyftande och enkelt och ändå trilskas man allt som oftas med svårigheter och att när det är svårt är det romantiskt. om man tar saker ur sitt perspektiv ett tag...

nå, jag är vrålhungrig och jag ska snart värma brysselkål, morötter, blomkål, broccoli och äta knäckebröd med majonäs och räddisor på, men först ska jag nog njuta av min kaffe latte med kanel och titta på satc. jo, jag hade tänkt göra den där pysselpärmen, men det kanske jag kan ta och göra samtidigt som jag glor på du är vad du äter...

haha, nå, min psykolog sa om mitt självporträtt att hon inte kunde se den elegans jag besitter, i det. hon rockar. hon är bäst. särskilt när hon föreslog att jag skulle ha dödskalleväskan för att skrämma alla andra, då när jag börjar plugga. OM jag börjar plugga.

puss och kram





Kommentarer
art[e]fact

Tjingeling :)

2007-06-14 @ 21:36:35
URL: http://artefact.blogg.se
Tinnitussan

Dödskalleväska. åååå, en sådan vill jag ha ;-)

2007-06-15 @ 00:07:07
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: haha, den hon pratade om är brun med gula dödskallar på...

2007-06-15 @ 13:26:09
E

Inget nytt kanske men ändå:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=661039

2007-06-15 @ 13:35:03
leopardia

E: man skulle ha en släng av asperger, så att man kunde bete sig hur som helst och det skulle vara okej... men min psykolog ville inte slå mig hårt i huvudet, hon försökte förklara att hon var rätt säker på att det var medfött, endast...

2007-06-15 @ 14:05:58
anna

hihi kul att du gillade kanelen ;)
hmm angående inlägget ovan om att du är omöjlig att älska..du är en den där tjejen med lockigt hår..en k-k-katiegirl..
kram

2007-06-16 @ 13:37:05
URL: http://pyttis.blogg.se
leopard

anna: du är sötast! puss!

2007-06-16 @ 14:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0