inlägg numero 2

bla bla bla. jag kom på en sak som gjorde mig upprörd och förhindrade min sömn. jag agiterade mot det faktum att man endast får bedriva renskötsel om man tillhör någon av sveriges x-antal samebyar för renskötsel. vad är det för jäkla diskriminering? det är bestämt så enligt sveriges lag. så kom inte och säg att jag kan bli vad jag vill, för renskötare kan jag fan i mig inte bli. och jag är mycket sur över detta faktum. jag har faktiskt, tidigare, varit rätt duktig på att förespråka att homosexuella ska få adoptera barn. seså, tjänster och gentjänster, se nu till att vi alla kan få äga renar. jag vill att det ska vara min rättighet.

men till tröst har jag iallafall det här med att man lär sig något nytt varje dag. och avokado betyder testikel, mina vänner, så det är därför avokado heter avokado och nånstans där inne hos hjärnbalken så känns det inte så dumt.

något annat var att min mor läst den här krönikan högt för mig. här finns länk till krönikan. och bla bla bla skäms kvinnor för sin sexualitet? jag vet inte om jag har missuppfattat krönikan eller om han har missuppfattat fridas låttext. för låt oss vända lite på steken och säga att det skulle handla om en kille som hamna i samma siutation och "vem fan är du, dig skulle jag inte ligga med ens om jag var full?" skulle jens skriva en krönika om ifall män skäms över sin sexualitet? varför vill jens så himla gärna att det ska vara så att kvinnor skäms över sin sexualitet så att han misstolkar och skriver en hel krönika om det? jag undrar om det inte är så att det är jens som frida har skrivit om. att han är oupset?

och jag antar att han är tillsammans med den där 21åringen. 30åringen som alltid förespråkat att han vill ha riktiga kvinnor. rejäla skurtanter typ. men det är ju bra om det hela leder till nåt vackert, så det var värt att liksom losa mig för. annars hade jag ju blivit bra trött. jäjä, jag blir så provocerad bara jag tänker på allt han utgett sig för att vara, som han inte är. som tex när jag skrev i blogg att jag ville ha män som var ödmjuka, så kunde han skicka ett mail "jag är ödmjuk".. jasså, vart då nånstans?? jaja, man ska inte fastna i bitterheten, snart är det enrst på tv:n. jag har försökt undersöka lite hur gamla ernst barn är, eller om han har någon yngre bror.... men än så länge har min enda källa varit mamma. trots att jag vet att det är google som är min bäste vän.

image229

det som stör mig med den här bilden är att jag inte såg skuggstrecket mitt i blomman, för jag var som förhäxad av vattendropparna. snacka om att ha dåligt fokus. men jag antar att övning ger färdighet.

imorn måste jag gå upp ännu tidigare, så vem vet vad som kan trilla fram ur huvudet då. den som ändå kunde bestämma över sin sömn. det vore coolt. det skulle jag vilja ha som superhjältekraft.

nå, puss och kram på er.


Kommentarer
anna

tycker skuggstrecket ser ut som skuggan av en mask..och det är ju coolt!!
jag använder inte någon ritplatta utan kör med musen =)
kram på dig söt

2007-06-25 @ 21:21:46
URL: http://pyttis.blogg.se
E

Du, en sån superkraft vill jag också ha!!

2007-06-25 @ 22:32:50
leopardia

anna: gosh liksom, du var mig en skicklig jänta på att hantera musen. måste nog skriva datamusen så att ingenting missuppfattas. jag är imponerad. i stora mått. puss.
E: undra om man kan leta på nåt orakel nånstans och få sig en liten superhjältekraft... vad tror du?

2007-06-25 @ 22:56:39
E

Bara vi hittar det oraklet snabbt som fan för jag ska jobba förmiddag till helgen:P Man kanske ska bli biten av en radioaktiv mygga eller nått...

2007-06-25 @ 23:05:01
leopardia

E: jag får nå så här vibbar typ "oändliga historien", men det är coolt. jag kan rida på en jättestor, vit, lurvig hund...

2007-06-26 @ 11:50:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0