ett spill vodka på någons golv


oups, råkade somna i soffan och vakna upp tjugo över sju. inte min mening alls. nu är jag vrålhungrig och har thaimat i micron, redo att ätas. tänk att chashewnötter är så gott i mat.

image220 min härliga godisburk köpt på lagerhaus, som bara gör mig sååå glad. särskilt nu när den är fylld med marsipangodisar. annars brukar den ju innehålla polly...

avsnitt 6 av satc, säsong 1. när carrie kommer hem till big och är full och undrar varför han inte presenterade henne för sin vän, varför han tog henne till kinakrogen dit män bara tar kvinnor de inte vill ses offentligt med. en neurotisk kvinna som spiller vodka på hans golv. tänk om män kunde förstå det att ibland är vi kvinnor helt enkelt inne i vår värld där ingenting stämmer överens och vi letar aldrig, aldrig efter den snällaste förklaringen utan målar alltid upp domedagen på den tomma duken. tänk om de förstod att lugna ner våra neuroser i tid. så att de aldrig fick eget liv. hmm....

nå, nu ska jag äta. puss och kram

Andra bloggar om:


Kommentarer
Hanna

Min erfarenhet säger mig att män är likadana. Och jag är lika dålig på att lugna i förebyggande syfte.
Fint det har blivit här förresten...

2007-06-12 @ 20:45:26
URL: http://hannasplats.blogg.se
leopardia

hanna: haha, ja, jag kanske ska skriva "jag" istället för "vi". du har så rätt.
var tvungen att byta till lite gladare färger ett tag, tack.

2007-06-12 @ 20:48:41
Tinnitussan

WOW vad snygg din blogg har blivit. Så lätt att läsa :-)
Och godisburken var otrolig. Så fin. Precis min smak- pryttlar att bli glad av .-)

2007-06-12 @ 21:04:41
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: nog är det lite din smak oxå? ;) jag tror att vi
båda har en förkärlek till samma slags design på smågrejs. har fått för mig det iallafall. tack.

2007-06-12 @ 22:32:50
//D.D\\

Åh! Tack för tipset *ler* Vet inte riktigt hur jag fick dagen att gå igår, men idag har jag sett till att vara ute på promenad och nu har jag laddat upp med böcker *hehe* Men ditt tips ska jag spara till nästa rastlösa tillfälle... som troligtvis inträffar om någon timme eller så *hihi*
*kram*

2007-06-13 @ 10:51:01
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0