en glimt av forna kärleken

saker gjorda: handlat och glott på criminal minds
dagens fråga: undra hur mycket verklighetsförankring det finns i dessa kriminalserier?
dagens låt: se video nedan
dagens känsla: just nu, oerhört förnärmad, men annars trött och ja, irriterad på mig själv
dagens citat: "Samantha : Men cheat for the same reason dogs lick their balls: because they can."


köpte lättöl för 81 öre st och folk öl för 2,7kr st. en massa marsipangodis slank oxå med. ett vinställ och en vinkork likaså. några tandborstar och ett paket kaffe och ett påse té. ja, det var väl det... folk är så söta här ute och pratar i köerna och har sig. det blir lite som en gårdsfest när man handlar...

jo, nu har jag sett flera serier och filmer där det typ är några galningar som kidnappar folk, som de sen släpper ut i skogen för att jaga som ett djur. och jag blir lite nyfiken på om detta någonsin har förekommit i verkligheten. inte så att jag tror att dessa serier är dokumentärer. utom ett avsnitt av csi, som jag sen såg som dokumentär. nåväl. nyfiken på det är jag iallafall.

männen, kärleken? började hetssvettas för att jag blev så förnärmad. egentligen vet jag inte varför jag ska bli det. vill nån inte träffa mig så slipper de väl det då. men det är lite sisådär, när nån som bor 90 mil bort ringer och berättar att han har varit på medeltidsmuseet och _inte_ hört av sig. jag menar hur ska man annars tolka det? nåväl, kan väl säga att det gjorde mig rätt osugen på att åka till hällefors och hälsa på honom. jag kan åka dit ändå och fota naturreservaten och promenera runt utan att höra av mig till honom. vilket är helt galet tänkt av mig, för man kan ju inte tvinga sina vänner att vilja träffa en. de har väl sina skäl liksom. men han lyckas liksom med det där att sparka en i knävecken så att man snubblar. sen att han inte fattar nåt, vad som är fel heller gör ju det lönlöst att ens reagera. men han kan ju sitta där och kalla mig sötnos och säga att han tycker om mig och att jag borde veta det och sen, äh, jag är bara trött på mitt eget tankesnurr och hjärnvibrationer. fifan. jag har annat att göra.

ska väl fylla tvättmaskinen så att jag får nåt vettigt gjort. laga mat. och jag vill så gärna dammsuga, men det är så äckligt att dammsuga när det är 30 grader varmt. men damm är inte särskilt trevligt det heller.

lampan på toaletten pajade igår. det brukar ta mig ett rätt bra tag innan jag byter lampor som pajat. vet inte, jag kanske är höjdrädd utan att vara medveten om det, eller nåt.

igår åt jag en tallrik mosad färskpotatis med klippt gräslök. och knäckebröd, så jag antar att jag bör äta nåt vettigare idag. fast det lutar åt att jag bara kokar upp ett gäng grönsaker och sätter i mig. man är ju som inte hungrig i värmen.

haha, nu har jag gnällt över värmen tillräckligt.

dagens låt; space age baby jane:



jag var jättekär i anders ljung förut. inte längre dock. fast jag skulle inte tacka nej ifall min pojkvän klädde sig så som han gör i den här videon. stilig han är.

har kommit på att jag ska börja läsa doktor glas istället för äldreomsorgen. har ju inte gjort det och är bra sugen på det. så så får det bli. sa till brorsan att läsa sin, som är på spanska och sen kan vi se om vi har läst samma bok. för översättningar brukar kunna skilja sig åt en hel del...

nä, puss och kram på er!!



Kommentarer
Tinnitussan

åååå, blev så sugen å marsinpan. Älskar det!

2007-06-10 @ 21:26:34
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: :) jag oxå. och anton berg är det ju något så när bra kvalitet på oxå.. jag är nöjd.

2007-06-10 @ 21:37:48
anna

*kramar om* tack för de fina roden gumman, hoppas allt är bra med dig! pöss

2007-06-10 @ 23:28:55
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0