det är skönt att vara gillad


jag är så full av skit och bara snackar en massa. inte har jag gjort nåt som närmat mig slutet på tentan. nejdå, jag bara flyter omkring i vanlig ordning. paddel i skallen på mig!

dock har jag varit och hämtat hem mitt körkort. så på det fick jag iallafall 2 kilometerspromenad i regnet, men ja, det kanske behövdes. snodde med mig en gul blomkruka från soprummet oxå. säkert nån som har gult i sitt kök och behöver en extra...

fick veta av mamma idag att deras grannar gillar mig. att de av nån anledning börjat yra om det. ja, så uttryckte inte hon sig, men jag gör det. men det är coolt, för jag gillar dem oxå, de är asroliga grannar. dock sitter jag här med ett ex av gömda och ett ex med asyl, över. ni vet böckerna av lisa marklund. fick dem när Ka rensade ut sin lägenhet och jag har dem redan och det känns som att alla har läst dem. grannen oxå. och ja, jag vill inte gärna ge dem till nån som blir rasist av dem... för risken finns ju... har inte läst asyl själv än, men jag ska väl göra det oxå. tydligen samlar jag på lisa marklundböcker, unni drouggeböcker och ja, bo balderssons har jag redan alla av... det har liksom bara blivit så att man köpt dem nån gång och så upptäcker man att man sitter med en liten samling. jag är inget marklundfan, men när jag läser hennes böcker så saknar jag journalistiken lite. det är en skön känsla att vilja skriva och leva hetsigt, men inget jag skulle orka med egentligen. nåja.

jaha, borde göra kaffe, för jag har huvudvärk. jag är ingen kaffegalning, jag dricker typ max 2 koppar om dagen, ibland 3 beroende på omständigheterna, men om jag inte dricker kaffe på två dar så får jag tydligen ont i huvudet. galet.

nä, jag ska nog fixa käk, glo på en film och försöka ta tag i det där pluggandet kanske. måste börja skriva imorn, banne mig.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
anna

du..i klädaffären mittemot mig så såg jag idag en röd kortärmad t-shirt med svart Lilla Mytryck...

ville inte du ha en Lilla My t-shirt?

kram

2007-12-03 @ 17:02:59
URL: http://pyttis.blogg.se
Tinnitussan

Självklart är du omtyckt. Jag gillar dig också :-)

Och asyl/gömda är jättebra och de är inte rasistiska. Våld mot kvinnor förekommer (tyvärr) i hela världen av svartsjuka och kontrollerande män. Det är starka böcker med en fantastisk kvinna som bevisar vilken styrka en person ändå besitter.

2007-12-03 @ 19:43:07
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Alexandra

jag dricker typ en kopp kaffe om dan på jobbet =P hihi!

2007-12-03 @ 20:49:00
URL: http://triquetra.blogg.se
leopardia

anna: jaaa! jag vill ha mytryck! har inte hittat nån här.

tinnitussan: nej, inte är den rasistisk boken, men du vet om nån svenssonrasist läser den blir det nog lätt lite åt det hållet... och jag vill inte spä på det... typ.. jag gillar dig oxå!! :)

alexandra: ja, så vi är inga kaffeknarkare :) finns ju de som dricker kannvis med kaffe...

2007-12-03 @ 21:34:41
URL: http://leopardia.webblogg.se/
anna

hmm men ska jag köpa en sådan lila my åt dig?

..jag kommer till sthlm på tors - fredag..samt om två veckor igen..kan ju ge dig både den och shoes-linnet i handen i så fall.

kram

2007-12-03 @ 21:46:06
URL: http://pyttis.blogg.se
Annika

KLART dom gillar dig.
Det gör jag med fast jag aldrig träffat díg IRL!!
Du verkar vara så rolig och har en skön syn på det mesta, tycker jag.
Samtidigt som du verkar så stark!
Vad gäller Marklund...jag har läst böckerna om Mia, men ingen av hennes deckare (vill inte, bryr mig inte om dom).
Gillade Gömda-Asyl (grymma, hemska)
böckerna men dom lockar mig inte det minsta till att läsa mer av Marklund.

2007-12-03 @ 22:07:52
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: nä, man behöver inte läsa marklund, absolut inte, det fungerar så bra ändå. jag har läst sprängaren, studio sex och paradiset typ... men sen är det lite roligt att hon produktplacerar utan att få betalt för det, vad jag vet iallafall, utan det är för att hon vill vara tidsenlig i böckerna och sånt kan ju vara kul om några år... nåja, nej, jag kan rekommendera andra böcker isåfall...
haha, du är snäll du, men jag gillar ju dig oxå, fast det vet du!

2007-12-03 @ 22:39:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0