mitt liv är som första fyllan

saker gjorda: smuttat på lite kaffe...
dagens fråga: bakfylleångest eller överkänslig?
dagens låt: a pain that i am used to - depeche mode
dagens känsla: fortfarande ont, men det gör inte lika ont, så jag är glad...
dagens citat: "Carrie: I like my money right where I can see it--hanging in my closet.'"


jag blev rejält mobbad på krogen i lördags. antingen är det för att jag är för gammal och ful som de inte ger sig, eller så är det för att folk är, ja, eh, knäppa. först kom jag ut från toa och stod och tvätta händerna, då kommer nån kille och brud fram och den här killen börjar yra en massa som jag inte fattar och så säger han "äh, skitsamma" varpå jag ska säga:
- ja, det är lugnt på min cv står det ändå att jag aldrig fattar poängen.
(för jag och Ni hade just skämtat om det där med att fatta poängen.)
då börjar den här killen vråla "men jag vill inte höra vad du har att säga", så jag bara jaja... och gör klart mina händer, då hör jag hur han har gått fram till några andra killar och bara;
- vet ni vad den där tjejen sa? hon bara "på min cv står det att jag är bääääääst" med nån tillgjord röst. jag bara "suck"...

lite senare var det nån brud som spillde ner mig med öl, så där att det rann över hela bardisken. sen när jag vrålade till då, eftersom man reagerar när man får kall öl över sig rinnande in i armhålan, då ber hon inte om ursäkt utan hon bara
- men herre gud, det är ju bara öl, det torkar ju...
så jag blänger lite, men säger ingenting, så hon börjar tjata om samma mening tusen gånger. så jag tar tag i hennes killes t-shirt lite och låtsas vara på väg att torka av mig på den. då får ju han spel och bara
- varför ska du torka av dig på mig ditt jävla cp, inte jag som spillde ju.
så jag lämnar de där och vänder mig om. och han står väl och vrålar en kvart om att jag är ett cp och hon att det bara är öl.
sen försöker jag få kontakt med dem i baren, för jag vill ha lite papper och torka av mig, eftersom väskan är dyblöt och ja, jag oxå. så då vill jag inte lägga ner armen i ölen på disken utan står och håller den uppe i luften. då får ju det här paret nytt vatten på kvarnen och börjar
- vem tror du att du är? barbie eller? varför står du så där? barbie barbie...
med nån tillgjord bjäbb-röst och börjar sen härma mig.
det enda jag kan tänka är jösses. så jag vrider lite på huvudet och säger
- men släpp det där nu. skaffa ett eget liv. bara släpp det...
och då börjar den här killen med sitt spel igen och vråla vilket cp jag är.
så då ger jag upp och ignorerar dem helt. tar mitt papper och torkar mig, tar min öl och går.

det är ju sånt här som skulle få mig att skämmas ihjäl om jag betedde mig så eller om min pojkvän gjorde det. kissa på golvet i bb-huset, fine, det får du stå för själv, det tar jag inte på mig, men om han skulle bli helt hotfull mot nån tjej jag spillt öl på och börja vråla, då skulle jag vilja sjunka genom jorden...

men alla är vi olika.

så jag var lite låg igår och undrade vad jag gör som får folk att bete sig så mot mig. kände mig allmänt ful och gammal. sen fick jag ett "fittjävel" på msn:en för att jag sa 'ditt jävla as' när jag blev påhoppad för att vara tjurig när jag bara sa att jag skulle lägga mig i soffan, så han fick ha så kul med sina ragg. så jag blev skitledsen och bara bölade resten av kvällen. alltså, jag hör ju hur det låter. moget. har just dissat folk för att vara otrevliga och så slänger jag själv ur mig saker, men skitsamma. ibland rinner bägaren över helt enkelt.

så ja, min fina, röda klänning är helt ölstinkig och rocks kan fara och flyga. vilket dräggställe. nu är jag inte snobb, jag är ju rockerbrud, men fan, sånt här får mig ju att bli snobbig som fan och längta efter ställen där folk beter sig.
jag blev väl lite full, i slutet, men jag började med att dricka läsk när jag kom dit. och sen vatten och så nån öl mellan varven. men jag hade lika gärna kunnat vara nykter hela kvällen, det var mest Ts tjat och psyksnack om att "kul att se mig ute" som fick mig att vilja bli full.

men det är rätt kul i efterhand när man kan garva åt alltihop iallafall...

och idag ska jag ju städa, hmm, är fortfarande helt seg, men, men..

och J sitter och har sin kuk i msnfönstret, här är det bara vuxna människor som lever. jag är fan 32 och mitt liv känns som första fyllan, haha...

men ja, en släkting till mig har gått bort, dock ingen jag har nån direkt relation med och hon var gammal och hade ont, så det var som nog bäst så. men jag ska iallafall ärva tavlor från henne, som min pappas farmor har målat. för hela min släkt är konstnärliga av sig, utom jag... men jag älskar tavlor, så är det.

men nu måste jag nog göra frukost, så att jag kommer igång här... och sluta vara så deppig.

männen, kärleken? vem 17 vill hångla med nån på det där haket. jag nöjde mig med att gå hem och drömma att jag och D var kära och hånglade jättepassionerat. vilket vi naturligtvis inte är, eller nånsin kommer att göra...

sen drömde jag oxå att oprah var på sverigebesök på typ ikea. och att hon hade barn och jag sprang runt där som en paparazzi och skulle fota hennes ungar...

nä, jag vill nog se på nån amerikansk kärlekskomedi nu. men det blir nog en smoothie och just oprah.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
Panki

Ta inte åt dig av CP´n på krogen. Å dumpa H så slipper du ta skit från han- hela tiden.
PUSS

2007-04-02 @ 14:47:20
leopardia

panki: hehe, jag har gått runt hela dagen och funderat på vilket missvisande uttryck cp är, eftersom det knappast är likamed idioti. för, jag menar, en cpskada är ju en cpskada och har ju inget med intelligensen att göra... usch, har inte kommit igång än... ah, skit och skit från h, han hade ju kunnat säga "blomsork" och jag hade blivit skitsur. han var bara migränmonster mest, men ja, jag är ju sur på alla utom dig just nu. puss!

2007-04-02 @ 18:21:33
Hanna

Jag skulle precis berätta om en gång när jag blivit påhoppad på krogen. Inser att det också var på Rocks. Det verkar mest vara lite labila människor som hänger där för jag vet fler som hamnat i provocerat bråk på det stället.

Jag blev i alla fall påhoppad just i toakön av en tjej som tyckte jag såg ut som skit. Jag bara undrade hur hon menade, förvånat men intresserat. Då kommer en annan okänd tjej och hamnar på min sida och tycker att tjejen som hoppat på mig inte precis ser så bra ut själv. Jag var mest bara fascinerad.

2007-04-02 @ 18:37:46
URL: http://hannasplats.blogg.se
leopardia

hanna: det är just det jag är, helt fascinerad. och haha, känner mig gammal för att jag inte fattar poängen med att hoppa på folk... jag bara väntade på att dolda kameran skulle hoppa fram där...

2007-04-02 @ 18:51:29
Annika

Fy FAN vad jobbigt det lär allt du berättar om krogen. Hur är folk funtade? Herregud, ber man inte om URSÄKT när man spiller öl på ngn annan???? Usch vad dåligt. Klart att klänningen stinker efter det. Nej, fy 17 vilka JOBBIGA människor!
Faktum är att det låter som Dolda Kameran.

2007-04-02 @ 21:04:20
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Fröet

fy fan vilka människor ni träffar på. Där hade nog knytnäven kommit fram. Om jag hade hunnit reagera alltså. Oftast blir jag bara stum när jag blir förvånad. I.D.I.O.T.E.R finns det tydligen gott om.

2007-04-02 @ 22:21:12
URL: http://litenfro.blogg.se
leopardia

annika: jag känner att jag fortfarande är helt ställd, haha...

fröet: ja, men visst. nu var jag ju mer eller mindre nykter och jag har väl inga problem så där att vara dryg tillbaks, även om jag aldrig skulle slåss så skulle nog normalt lite dräpande kommentarer dykt upp, men det var det där vrålandet och skrikandet som gjorde att jag bara inte orkade utan bara "jaja, bättre att tiga ihjäl folk istället"

2007-04-02 @ 22:55:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0