en lista, jomen visst-a


man kan säga att eftersom telefonen inte ringer och jag har packat ner träningskläderna och videofilmerna i byrån i förrådet och inte direkt känner för att dammsuga just idag, så kan jag ju passa på att plocka med mig listan från annika.


A ) Fyra jobb jag haft:
jordgubbsplockare (stod ut i 3 dagar och tjänade 320 spänn eller nåt sånt tror jag)
bingovärdinna
ungdomsreporter
lokalvårdare

B) Fyra filmer jag kan se om och om igen:
grease 1
dirty dancing
chocolat
bridget jonesfilmerna (och många, många fler)

C) Fyra ställen jag bott på:
holsbybrunn, småland
lindesberg
och så två förorter här i stockholm, behöver väl inte gå in på vilka kanske.

D) Fyra TV-program jag älskar att titta på:
Sex and the city
du är vad du äter
mediemagasinet
antikdeckarna

E) Fyra platser jag har semestrat på:
hela sverige
stora delar av finland
nerja, spanien
thailand

F) Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
bloggar
hotmail.com
tv.nu
och numer; tradera

G ) Fyra favorit-maträtter:
pad thai
mammas potatisgratäng
kycklingspett med jordnötssås
chokladpudding (gills väl?)

H ) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:
new york
nerja
brorsans stuga
paris (och japp, med omåttligt med tid och pengar och kontakter)


nu ska jag nog fixa mig lite mat, sätta mig framför house och sen lägga mina smycken i små zip-påsar. ni vet, sånna gamla silver och guldgrejer man hade förr. jag använder inte riktigt sånt nu för tiden, så mina smyckeskrin känns onödigt. jag ska lägga dem i en kartong istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0