den här bloggen är inte rättvisemärkt, tyvärr

saker gjorda: man får väl räkna att gå till F som en promenad, deckat, träffat Ri, testat det nya fiket
dagens fråga: vad är det för fel på folk?
dagens låt: save your love - renee&renato
dagens känsla: sjukt trött, men det funkar humörsmässigt iallafall..
dagens citat: "Carrie: When I first moved to NY and I was totally broke, sometimes I would buy Vogue instead of dinner. I just felt it fed me more."



jag läste den här gamla nyheten här förut. har helt missat den. alltså, att folk är idioter och känslolösa har ju konstaterats förut. men det som slog mig nu var att de här killarna antagligen har flickvänner. vilket egentligen är helt sjukt. men kvinnor är nog den mest accepterande och förlåtande varelse som finns. våldtäktsmän har flickvänner, pedofiler får nya fruar, hitler skulle garanterat ha älskarinnor för "han är ju så charmig och karismatisk"... det är liksom inte hunden som är människans bästa vän, det är kvinnor. nåväl, jag är arg på dessa lamm-mördare! ruggigt arg!

32472-204 så här blidde den där träasken jag tjatat om. recept på sangria på locket.

såg al gore på oprah idag oxå. lite så där ironiskt att han flyger över hela världen överallt för att informera om faran med koldioxidutstläpp, men det får väl vara. själv har jag bara energilampor i hallen, för det var bara där de fick plats... och sen fanns det inte tillräckligt starka på ikea för att sätta i badrummet. men jag försökte ändå, men kupan gick inte över... sopsorterar gör jag väl, men man ser ju hur andra förstör insamlingarna, så man vet ju inte om det tas reda på på rätt sätt ändå så... annars gör jag väl inte så mycket, jag väljer väl kanske mer rättvisemärkt än miljömärkt, men nu för tiden har det mesta en svan eller falk på sig ändå så... om det nu är en falk det är...

nåväl, efter allt haveri och med tanke på att jag skulle ha rest hem till ma och pa imorn, så är det städa, städa, städa som gäller imorn. det är väl inte så där jättestökigt, men det är ju det där att komma till skott, att se fram emot att bli svettig av dammsugandet och skurandet. för det blir jag...

nu sitter jag här och gottar framför desperate housewives. igår såg jag the last kiss, som jag inte riktigt minns och idag såg jag klart på the illusionist. jag blev helt betagen. skulle kunna se den igen nu. jag vet inte vad den har fått för kritik, men jag gissar att den inte blivit helt hyllad, men för mig var den fantastisk. och edward norton är en av de allra bästa.

männen, kärleken? han ringde igår och jag tjatade lite om det där fittjävel, men naturligvis skulle han vara trotsig och bara garva åt mig, men jag vet att det var migränen och jag vet att han vet om det. sen ringde han och väckte mig i morse och det är alltid lika roligt för jag är alltid lika förvirrad och har noll koll på vad som sker eller sägs och sån har jag aldrig varit förut när telefonen har väckt mig...

ja, jag kanske inte behöver förklara att jag börjar dreggla över synsams senaste reklam. glasögon och solglasögon överallt. mums.

tydligen får man inte gå i terapi hela livet. så här är det. jag vet typ inget intressantare eller bättre än att nära sin narcissism med terapi. en kunnig människa bakom ratten så att säga. och visst jag förstår att man inte ska ta upp platsen för nån annan så där, när man inte krisar, men tydligen ska man inte göra det ändå. för det räknas inte som självständigt att gå i terapi hela livet. skittråkigt ju. särskilt eftersom jag tycker att terapi är glamouröst, haha.

puss och kram på er Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Annika

När jag såg vilken som var dagens låt så MINDES jag den smäktande balladen med Renee och Renato..SAAVE your love my Darrrling save your love...Oh the memories!!!
Japp ,man vill komma hem till ett städat hus--håller med!!!
Me likeee Al Gore, a lot :-)

2007-04-03 @ 23:03:13
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: men han vann ju! haha, jag är fortfarande helt upprörd över det där valet, för han vann ju... men ja, vi i sverige sitter nog med rätt hårda fördomar om amerikanska politiker, men om al är ärlig så gillar jag honom oxå.
det är inte bara att komma hem till städat, de följer nog med tillbaks om mamsingen har för vana att sjunga låtar om sin dumma dotter när det är stökigt :)) sånt vill man undvika...

2007-04-03 @ 23:11:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0