myriad är ett vackert ord

saker gjorda: varit på mässa
alkoholintag: kaffe, vill ha mer, men det är ju lite dåligt att dricka kaffe efter halv sex...
dagens fråga: ?
dagens låt: chamber - torn... så jäkla bra... L´Orchestre de Chambre Noir
dagens känsla: lugn, men nu är jag trött iofs
dagens citat: "Miranda: What I don't understand is, if they got it all, why do you need chemo?
Samantha: Because he's an asshole!
Carrie: Evidently there could be something microscopic.
Samantha: Like his dick!
Carrie: Excuse me, do you have cancer or Tourette's?"



okej, jag ska börja med den här mässjoxet...
först testade jag kinesiologi, heter det väl. det var lite spännande, men jag vet inte om jag köper det riktigt. å andra sidan hörde jag nån som gick förbi och pratade om att de brukar rekommendera det inom vården, så... hur som så skiljde jag mig från alla hans övriga patienter. jag hade till att börja med världens blockering och bla bla och var helt tvärt emot alla andra. nåja, visst, jag sa att jag hade depression, amalgam och huvudvärk och var mycket trött. så det kanske är lätt att plocka, jag vet inte, men  han sa iallafall att mina muskler bar blockerade här och där pga att musklerna hade minnen från ett trauma. och det är ju det, kroppen minns det inte huvudet minns. iallafall höll han på och lösa blockeringar här och där. så vi får väl se om det blir bättre. kinesiologi, går lite ut på att man arbetar som en kiropraktor, fast mjukare. man känner på muskler och hittar orsaker, fast mer bara med lätta tryck och sen vevade han lite i luften för att känna energifält, där mitt var enormt stort och så ska det inte vara.

sen gjorde jag en aurafotografering. där jag var grön och gul och det gröna var att jag var lugn och var sån att jag gav andra lugnhet och trygghet. vet inte om det stämmer riktigt. och nåt glapp som var att jag hade svårt att ta plats. sen det gula var att jag hade en kreativ och en logisk sida... så det var lite att jag ville mycket, men att min logiska sida, den manliga, hehe, var lite att "Nej, det där går inte" så jag skulle försöka få dem att samarbeta istället för att konfliktera... jajust ja, det var nåt om att det var nya grejer på G.
fast folk blir ju alltid sura när jag försöker ta plats eller sätta gränser :(

så spådde jag mig och numerologiade. jag var en dubbel 3a. vilket innebar att jag var kreativ och hade många talanger. vet inte om det stämmer riktigt, men grejen var att jag skulle fokusera på en av "mina många talanger" istället för allihop. samt att eftersom jag var dubbel 3a så blev det förstärkt. det var att jag bla inte förstod andra människor och hur de kunde göra vissa saker de gjorde och kunde uppleva andra som tröga, eftersom jag var så snabb. och att jag gick från saker när jag var färdiga med dem. och att det var helt okej, jag var bara sån typ. och att jag gjorde saker i en annan ordning än andra. och så var det, jag skulle inte låta andra tvinga mig in i saker och ett 9-5 jobb var inget för mig, jag behövde ett jobb utan fasta rutiner annars skulle jag försvinna. att det inte gick att låsa in mig i ett rum, för då hade jag gått för länge sen. och det är väl så jag kan känna att jag egentligen är.
och så var jag inne i karmans år. det var därför så mycket hände. det var bara så.
och att jag behövde det där att det skedde saker. och det stämmer ju förvisso. jag gillar inte slentrian, fast samtidigt gillar jag att bara sitta hemma och virka förvisso.

sen korten då. min uppgift här i livet är att göra andra glada. det är lite lustigt att jag är så sabla trött på det, men jaja, då är det väl så. att jag hade lätt för att få folk att skratta och ofta var den som skrattade först när andra berättade nåt och det här med att göra världen till ett bättre ställe... sen på var jag lite i situationen att jag hade tröttnat på som det var, att jag skulle börja se saker ur fågelperspektiv ist för grodperspektiv och på så sätt lösa saker. och sen såg hon på min ena sida hade jag vänner som var trötta och gnälliga och varför är det så här? pengar, jag är pank och bla bla osv... och på min andra sida hade jag vänner som höll på att bygga nåt nytt, tex en ny verksamhet och det skulle bli fantastiskt. fast att jag kände att jag inte riktigt kunde få kontakt med dem. nu ska vi se, fido har sökt nytt jobb och de har klubben, pannkakan funderar på att starta eget, benitha och jocke har köpt hus och ska starta fotofirma... kul om det blir fantastiskt för alla.
sen var det att hon såg två nya möjligheter, eller inte möjligheter, men två nya grejer, eller så skulle jag träffa en karl, men det trodde hon inte för hon såg inget sånt, det försvann samtidigt som hon sa det, så ingen kärlek. men den ena grejen var lite när nån pratade om att jag skulle flytta och det skulle låta så bra osv, men det var dåligt och den andra grejen var bättre. och att jag var i konflikt med mig själv. hon såg nåt om karlstad, men var inte riktigt säker. sen var det ett kort som hur som var att allt löste sig, jag kommer inte riktigt ihåg vad eller hur det var, men det var ett bra kort iallafall.. och jag frågade om det var bättre att plugga än att jobba, men hon sa att "varför inte bådeoch?"
och sen sa hon att i dåtiden låg ett stort misslyckande. eller nåt sånt. att det var nåt som hade låtit och verkat sååå bra och sen bara braka allt samman... jag vet inte om jag tycker att det stämmer...


får se om jag kommer på nåt mer om ett tag eller så... jag vet inte om jag köper det hela riktigt, men hon var trevlig att prata med. jajust ja, att sjunga var kul och att stå på scen var inget som skrämde mig... jag vet inte, om sång är min grej, men, men... jag är mer eller mindre tondöv säger brorsan...

men det var trevligt att få leka lite iallafall... och så träffade jag sol :) och köpte fina kort och fina stenar...

och så släppte jag in en tjej i porten och hon åkte till våning x, för hon skulle hälsa på en vän. det roliga är att jag vet att den vännen är lesbisk och jag kan inte låta bli att tänka på det varje gång det åker en tjej hem till henne eller när jag pratar med henne. och det är ju helt bisarrt.... det är ju inte så att jag skulle stå och tänka att hon är straight, om hon nu var det...

männen, kärleken? nä, alltså, nä... det var väl ingenting med det... jag är lite så där småspanande på en kille jag brukar krocka med i väntrummet. men herre guuuuu, man kan ju som inte dejta nån man träffar i väntrummet på psyk. hur normal han än verkar. men han ser intelligent ut, det är därför, tror jag. hur som är jag jättenyfiken på varför han går där... nån gång ska jag fråga...

ja, nä, nu får det vara. puss och kram.


Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0