men ägg då

saker gjorda: gått
alkoholintag: vatten
dagens fråga: minns du din första vinylsingel?
dagens låt: hallå hela pressen - chattanoga
dagens känsla: trött
dagens citat: "banana split"



den första vinylsingeln jag köpte var alltså hallå hela pressen med chattanoga. för 4,95. på den tiden fanns det nog dessutom 5 öringar... och för de som är yngre så var min första cd med chigaco. som att nån som är yngre vet vilka chicago är, hahaha...

gick till ica maxi idag. så nu hittar jag dit. problemet med stormarknader är väl att jag har så kul där; att gå runt och titta på allt, så det tar rätt lång tid.. hmm... köpte lite julklappar iallafall... penslar och sånt...

männen, kärleken? orkar inte vara inloggad på msn, för jag blir bara irriterad. substitutirriterad.

fryser ihjäl här. satan i gatan vad kallt det är i min lägenhet. jag vet, en bra idé vore ju då att dammsuga, så att man blir varm... men jag är trööööött. mycket trevligare att ligga i soffan under en filt... 

annars har jag mest försökt googla och klura vilka program som är vad och vilka filer som tillhör windows och vilka som ev är bajs... hittade dock inget bajs. eller det började med att jag systemconfigurerade, svengelskt och bra och såg nåt program som startade vid uppstarten som var dumt. men det var redan bortplockat av mitt virusprogram, men så gick jag igenom alla andra konstiga saker som jag inte vet vad det är... snart kommer jag att få skäll av alla linuxnördar för att snart kommer jag att vara en windowsnörd... eller nä, inte med mitt minne... så om en månad kommer jag att sitta där som ett frågetecken igen...

försökte pruta på ett fotoalbum som var skadat. 20spänn! men skit ner er att jag tänker betala 50 spänn för ett trasigt när jag kan gå och köpa ett på biltema 50 meter därifrån. ica maxi är snåla. eller så är det jag som är...

och benitha, är fotograf i numret av hennes som kommer nu. jag vet inte om det finns i affären, men det kommer. novembernumret. det är verkligen askul och jag är jätteglad för hennes skull :)

ja, nä, ett avsnitt av medium kanske vore trevligt att kolla på...

och nixpix, vet inget nytt datum för rättegången än, men vänner till familjen, deras son blev slagen i skallen med en flaska av nån luffare... och då behövde deras son inte vara med i hovrätten, utan det räckte med bandupptagningarna... jag vet inte, det vore ju skönt, men samtidigt är det ju surt, för om straffet blir sänkt skulle man ju tänka att om jag varit där hade jag kanske kunnat påverka... så jag vet inte...

idag är det iallafall murder city på tv:n, som om jag inte somnar har jag nåt litet att se fram emot iallafall...





Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0