för här är aldrig haspen på


saker gjorda: promenerat och haft en underbar dag, tills jag kom hem
alkoholintag: ska snart dricka snabbkaffe med smak av amaretto
dagens fråga: vad gör jag för fel?
dagens låt: på torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dag jag gillar mest
dagens känsla: jaja
dagens citat: "Carrie: I'm not going to replace a man with some battery-operated device.
Miranda: You haven't met 'The Rabbit.'
Samantha: Oh come on, if you're going to get a vibrator, at least get one called 'The Horse.' "


ok, jag hade en underbar morgon och en underbar förmiddag. jag var fri. jag promenerade i höstvädret och trots att det regnade lite innan solen kom fram var det härligt. lite läskigt dock att pulsen ökar så bara av att gå och ännu läskigare att jag har träningsvärk i armen efter att ha hållt paraplyet i blåsten igår, min kropp är helt ur from. dags att det blir ändring på det.
sen kom jag hem och den här dialogen fördes; en parentes är att jag inte vet varför han kallad mig siso, för det är ett gosesmeknamn. men men.

X säger:
min psykolog tycker inte att du är bra för mig
trötto säger:
har jag sagt hela tiden
x säger:
mm
X säger:
dålo
trötto säger:
min tycker nog inte att du är särskilt bra för mig
trötto säger:
dålo
X säger:
det är ju bara för att du är dålig
trötto säger:
ok
X säger:
siso
trötto säger:
hon sa iofs att jag skulle akta mig så att jag inte blev en bitter kärring
X säger:
det är du redan
trötto säger:
jo, jag sa det jag med
X säger:
hon sa att det verkar som om det är jag som blir misshandlad
trötto säger:
men då ska jag hälsa det; att jag är dålig och bitter kärring
X säger:
int edu
trötto säger:
men då så
X säger:
jag är snäll, du är elak
X säger:
så är det
trötto säger:
var det nåt mer du ville eller?
X säger:
varför är du så elak?
trötto säger:
för att du behandlar mig utan respekt
X säger:
det gör jag inte alls
trötto säger:
men man skiter inte i folk man respekterar så som du skiter i mig, tom bingospelare visar mer intresse för mitt liv än du. det är bara när det handlar om dig som du är intresserad av hur jag mår.
X säger:
du berättar ju ingenting
trötto säger:
jag kanske väntar på att du ska fråga, för jag känner det som att jag tråkar ut dig med detaljer annars
trötto säger:
men i min värld kan man inte bara överge mig för att man ska knulla en helg... sen om jag är elak eller inte, det får stå för er.
X säger:
dra åt helvete
trötto säger:
ok
X säger:
jag har inte övergett dig
X säger:
fatta det din dumma jävel
X säger:
suck
trötto säger:
nå, min psykolog anser att det är du som misshandlar mig, men när jag säger att folk tycker det så blir du ju fly förbannad och börjar snacka om ”du då, du då” osv... så jag ska hålla mig borta, eller ja, fortsätta hålla mig borta, så slipper din psykolog oroa sig.
X säger:
du är full av skit när du säger att jag behandlar dig dåligt
X säger:
så är det ju
trötto säger:
så som du är full av skit när du snackar skit om mgi
trötto säger:
men skit samma, jag har inget mer att säga
X säger:
nej, det är ju bara synd om dig
X säger:
du gnäller bara för att få nån sorts uppmärksamhet
X säger:
du ljuger
X säger:

sen vill du ha respekt
X säger:
fyfan
trötto säger:
så lite du känner mig, så lite du vet... men jaja, säg det du ska säga och var tyst sen. håll dig till linda och låt mig vara. jag har bett om det länge nu.
trötto säger:
så kom inte och påstå att jag vill ha uppmärksamhet när jag försöker fly
X säger:
tss
X säger:
du kan ju inte hålla dig borta
trötto säger:
ok, det går inte att prata med dig. ha det bra nu.
X säger:
du är så engagerad i mitt liv o leverne
trötto säger:
du kan ju hälsa den här dialogen till din pyskolog så får vi se vem som misshandlar vem. låt mig va!!!
X säger:
jag är bara less på din skit
X säger:
du kan ju lika gärna få det du så jävla gärna ber om
trötto säger:
ok, visst du loggade in för att vara elak... så fortsätt säg vad du har att säga
X säger:
jag har ju inget att förlora på det
X säger:
du verkar ju inte fatta att man blir less
trötto säger:
jodå, fast du verkar inte fatta varför jag blir less
X säger:
du har ingen anledning
trötto säger:
haha, nä, just ja, jag glömde
X säger:
du försöker ta en plats du inte har rätt till
trötto säger:
ha det bra, lev väl.
X säger:
fnö fnö
X säger:
sug min kuk
X säger:
eller nej, gör itn edet
X säger:
klarar mig utan ditt fummel

sen blockade han mig. det är sånt här han aldrig skulle ha stake nog att ringa och säga, så han döljer sig bakom msn. inte för att jag bryr mig. upprinnelsen till det här är att nånstans igår var det ett "vi hörs på måndag" för han skulle få knullbesök i helgen och jag lackade lite att man ska skita i folk hela tiden för att man ska knulla. det går att slänga i väg ett sms ändå liksom. särskilt som man sagt att man vill finnas där för mig. samt att jag nån dag innan suttit där i natten och bölat och förklarat hur ont allt gjorde och att jag bara ville få vara ifred typ. och sen ska han ändå hålla på och gulla och så måndag och helgen och jajo, jag blev sur så jag sa väl nåt i stil med att han kunde dra åt helvete eftersom han skiter i mig precis på samma sätt som han dömde en annan tjej för att hon inte visade intresse för hans liv när han var låg en dag. och sa upp bekantskapen med henne på ett bryskt sätt. så jag vet inte, visst jag kanske är elak, och ja, tydligen sitter ju nån och tycker att jag misshandlar honom, men ja, det är ur sånt här saker kommer, att jag anser mig ha rätt efter att i flera år hört sånt här; att jag är dålig.  det är han som har lärt mig att kommunicera på det här sättet. för säger jag på något annat sätt lyssnar han inte utan bara gör om coh gör om och gör om och sen garvar åt att han gör om och gör om och sårar och sårar och sårar igen. nåja, skitsamma, det tog bara udden lite av min gulddag, och ja, fick mig att böla och känna mig dålig. bara för att det sitter nån pyskolog i andra änden av sverige och säger att jag är dålig.

alltså, det är klart att man inte behöver höras varje dag, men han blir helt okontaktbar när han går till sängs med andra och då jämför jag det naturligtvis med hur det var med mig och han drog iväg och kom hem flera timmar för sent utan att höra av sig, för det var homosex att göra det. typ. så ja, det är därför jag surar och anser att han behandlar mig som skit i jämförelse. för det är ju så, det är alltid jag som ska ta ett steg tillbaks och sen sitta där och tindra med ögonen när han väl hör av sig eller bestämt sig för att nu duger jag.

sen är jag tydligen kass på att suga kuk då, haha... ja, men herre gud, sluta ligg med mig då alla nötter.

det är oxå lite lustigt det här att alla dessa män, som blir sura på mig, ska påstå att jag ljuger. för jag ljuger typ aldrig, jag orkar inte. jag återger oftast ordagrant vad som sagts, som nu. och om jag inte kommer ihåg ordagrant så döljer jag iallafall ingenting utan tar fullt ansvar för min egen del i saker och ting. men alltid, alltid är allt bara mitt fel. det är lite spännande, för vad gör jag för fel?

jo, jag träffade janne, eller björn, eller janne, fan, jag lär mig aldrig vem som är vem, där vid ica maxi och han frågade mig fler frågor om mitt liv utan att döma mig, än vad den här killen har gjort det senaste halvåret. det här halvåret när han påstår sig vara så bra och snäll mot mig.
men ja, sånna värderingar finns tydligen inte i hans liv. haha, jepp jag är bitter...

nåja, igår träffade jag Ri och pratade om att jag inte var deprimerad. eller jag anser ju det, men inte hon och så frågade hon ifall jag försökt finna nån diagnos och jag bara;
- ja, nu börjar det bli farligt, jag satt och tittade på ett föredrag med en kvinna som hade adhd och asperger och när hon beskrev den här tröttheten kände jag "jepp, det där är jag", så nu har jag adhd
- haha, helt desperat letande efter en stämpel att sätta i pannan på dig
så så är det, fast sen sa hon nåt sånt bra ord, som jag naturligtvis inte kommer ihåg. men det var att jag led på någon form av brist. brist på livslust.

och att det är att jag har distans till mig själv som gör att jag överlever.
och att jag inte kan förvänta mig lika mycket av andra som jag själv ger. för vi pratade om att jag har slutat ge, för jag orkar inte längre, jag blir bara besviken. och att jag föraktar mig själv för att jag föraktar folk och att jag inte känner lika mycket sympati längre. och att jag har gett upp. eller ja, jag ger väl fortfarande, men att jag ska gå in i relationer mer förutsättningslöst. utan denna måttstock.
och det kommer jag aldrig att klara. jag blir besviken på folk. folk sårar. folk är otäcka.

köpte 5 wienerbröd på ica oxå. stod och glodde på en chokladmoussetårta, men tänkte att jag kan inte köpa en tårta enbart åt mig själv. nu ångrar jag mig.

kör väl en fredagsfyra då..

Tema: Kalla krig

1) I dagarna är det 25 år sedan den sovjetiska utbåten U-137 gick på grund utanför Karlskrona. Vad minns du av händelsen? (Alternativt: Vad har du hört om händelsen i efterhand?)

jag minns att en kille på min folkhögskola påstod sig ha stått vakt där i flera timmar, och vaktat ryssarna, vilket naturligtvis inte var sant.

2) Under hela 1980-talet pratades det mycket om sovjetiska kränkningar av svenska farvatten och det förekom en stundtals intensiv ubåtsjakt. Inga ubåtar hittades dock (undantaget den grundstötta U-137). Tror du att några främmande makter gjorde intrång?

intrång och intrång, de kunde väl få vara där bäst de ville

3) Det kalla kriget “vanns” av USA, som snart blev världens enda kvarvarande supermakt. Hur tror du att världen hade sett ut om Sovjetunionen fortfarande hade existerat?

om sovjetunionens ekonomi hade fungerat och ryckt upp sig hade det väl varit helt ok, tror inte att det hade varit så stor skillnad mot vad det är idag, annat än färre "inbördeskrig", så att säga

4) Dagens “kalla krig” kan sägas föras mellan just USA och bland andra Iran och Nordkorea. Vad tror du utgången blir i dessa hårda ordväxlingar?

jag tror att usa går in i nordkorea och fortsätter att härja i usa, jag tror inte att de ger upp trots all hård kritik

--

tråk tråk, nu ska jag nog ta mig mitt kaffe och en chokladmunk, för en sån har jag oxå. och så ska jag glo på hex och bara mysa.

puss och kram, imorn är det mässa, woho!


 

 


 

 


Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0