vad säger du, går solen upp i norr?!

saker gjorda: gått i maria langs fotspår, ätit glass, rensat hallonblad, shoppat julklapp och té
alkoholintag: tror att mamma yrade nåt om en drink på altanen, men jag vet inte
dagens fråga: när kommer jag att läsa bruksanvisningen till kameran då?
dagens låt: tre små gummor skulle gå en gång till marknaden uti nora
dagens känsla: jag är så jäkla trött hela tiden =/
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.

och nä, jag orkar inte leta på något citat tror jag...

vandrade i maria langs fotspår och bortsett från det så stötte jag på en kaja som snyltade glass och en bil med skidor på taket... mjo..
för så kan det gå. och så självklart noraglassen. idag var det fläder, vanilj, hasselnöt. och jag lovar att om jag fick välja, så finns det ingen konkurrens, jag vill bo i nora! jag älskar nora. allt. jag älskar husen, affärerna, kulturen, alla loppisar, naturen, glassen och det här att det alltid är rörelse där. vackraste staden i sverige. men aja, inte kommer jag att bo där inte, så var det med det.

och jepps, jag ska göra eget té, så jag sitter och sorterar blad av olika slag, så kul kan man ha det... men jag är fortfarande skittrött hela tiden och det spelar ingen roll om jag går stadsvandringar, shoppar eller bakar, jag blir inte piggare för det. och egentligen kan  jag inte baka mer nu, för frysen är full... så kan det gå...

och så råkade jag beställa lite böcker på nätet... hmm... beställde nån som de pratade om på oprah för rätt länge sen, stieg larsson, lotta lewenhaupt, kvinnor som tänker för mycket, hinsehäxan och en bok av och om en tjej som varit där, i belgien, hos de där pedofilerna *ryser*.

och jag hade tänkt testa att jogga ikväll, men jag är nog för 17 för trött för det. det är som om min kropp är helt utmattad. måste dessutom verkligen, verkligen se till att fixa tid för ryggmassage.

om hagamannen inte är psykiskt sjuk så lär han ju få megaångest nu, snart, när han inser vad han har gjort... och jag vet faktiskt inte om jag kan tycka att det är särskilt stor förlust ifall han skulle gå och ta livet av sig till följd av det.

och så hörde jag nån som yrade att nu är alla partier för att man ska få ladda ner från nätet för privat bruk, utom moderaterna... jag har faktiskt inte hängt med i det där riktigt, men bodström verkar ju tycka att det är en viktig biz det där. lite ironiskt, för jag läste att de skulle ha specialutbildade poliser som var insatta i det här med fildelning, när de då jagade fildelarna. mm, för det kan de lägga ner tid på att skaffa kompetens för, men det här med kvinnovåld är en annan femma. där är det som ok att kompetensen brister helt. hata patriarkatet. faktiskt. så är det. nu fick jag det sagt oxå.

männen, kärleken? höll på att glömma bort den här punkten och det säger väl rätt mycket om vad som sker på den fronten kanske... och det är rätt skönt med lugn och ro just nu... kanske känns tråkigare när jag kommer hem sen, men jag har ändå så mycket att göra hela tiden och män, jo, de stjäl mest energi, de där jag träffar iallafall. och vad spelar det för roll egentligen, haha, finns ju ändå ingen som vill ha mig. ja, som jag vill ha då... blablabla... och iallafall ingen som tycker att jag är den mest hänförande kvinnan i världen, eller ja, jonas kanske, vem vet... hur som, jag lever det stillsamma liv jag längtat efter :)


Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
Panki

Jag håller på å läser Hinsehäxan nu...
Så du vet :-)

2006-06-17 @ 21:38:37
Panki

Jag håller på å läser Hinsehäxan nu...

2006-06-17 @ 21:39:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0