pajelipaj, som flanders skulle säga... kanske...

saker gjorda: varit på gyn, håller på och tvättar, gjort paj...
alkoholintag: har haft päron i vatten istället för citronvatten nu i ett par dar... det jäser säkert och jag blir full snart...
dagens fråga: undra när jag ska städa ut knarkleif?
dagens låt: en sockerbagare här bor i staden, han bakar kakor mest hela dagen, han bakar stora han bakar små, han bakar några med socker på... fast det kanske ska vara knåda nånstans där?
dagens känsla: shit, jag orkar inte känna längre
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo



männen, kärleken? det här  är skumt, mimo tycker att jag är världens sämsta och jonas tycker att jag är världens bästa. och jag försöker verkligen förklara för jonas att jag inte är så där fin som han tror och jag berättar om alla sjuka och elaka saker jag gör och har gjort, men han tycker bara att jag är mänsklig... och han säger att jag är fin och om jag inte är det så kommer han ändå att tycka det, han är mer orolig för vad jag tycker om honom isåfall...

jaha, telefonsamtalet i morse... fan vad jag grät... det går ju inte att förklara... och på nåt sätt kan man inte säga vad man vill eller behöver för att kunna lita på igen, för det blir aldrig så ändå... och visst jag är kär, men man vill ju inte ha en pojkvän man inte kan lita på och eftersom han inte vill vara min pojkvän så kommer han ju aldrig att göra saker för att jag ska lita på honom igen. "men jag tycker om att prata med dig, räcker det inte så?" nä, för det ger mig ju ingenting när jag blir nonchalerad så fort någon annan är mer spännande. "men du kommer ju aldrig ihåg de bra saker jag har sagt om dig" nä, för du har aldrig sagt något bra. annat än att jag är söt, snäll IBLAND, har fin fitta och fina bröst. men jag är som inget objekt eller leksak, jag är en människa och att såra mig gång på gång är inte rättvist. jag vill inte ha några maniska mail och oroa mig när det finns tusen andra han hela tiden envisas med att säga hur bra de är, men aldrig mig. jag skulle aldrig kunna visa mig i luleå tillexempel för att han har snackat så mycket skit om mig att folk skulle tycka att jag var helt dum i huvudet som inte fattade hur mycket han hatar mig. för det är det han är bäst på. att snacka skit om mig. det märktes ju rätt mycket med den där elinhistorien... och jag skäms som en hund inför linnea, eftersom hon är så hänförande och aldrig har fått den skiten jag har fått ta emot och jag kan inte ens prata med henne längre, för att jag känner mig så förnedrad. så var det med det. så han kan fika med henne och gå miste om all min värme. man kan inte bara ta och ta, jag har oxå behov. och jag orkar inte längre gå runt och känna mig värdelös bara för att han ska ha det bra. men som sagt, jag kan inte säga att jag vill ha honom som pojkvän, för han är ju ett as och det måste ju förändras först. därför tycker han att jag inte säger som det är, utan att jag säger att jag inte vill ha honom när jag vill det. men det är ju inte så riktigt. nå, det är iallfall skönt att jag inte sitter här och är arg iallafall.

och som jonas säger  - män är skit! skrot och korn. iallafall alla jag träffar...

jonas ska iallafall bli miljonär nästa år. och vem vet. han är ju duktig på det han gör verkar det som. så man får väl hoppas att han lyckas, även om hans stackars värld blir ännu mer förvirrad då. men han kan få vara förvirrad med mig. det är helt okej. jag kanske borde lära mig nåt så att jag oxå kan flytta till london och jobba. fast jag är ju så rädd ju, knasigt.

min psykolog säger att hon vet att jag är en bra människa. du ska inte vara för säker, sa jag.
- haha, nä, jag vet att du är en hemsk människa oxå med dina hemska sidor.
haha, det är tur att hon är ärlig iallfall.

- så jag gick och köpte kaffe, för jag orkade inte brygga själv
- ? men du har bryggare?
- jo...
- men det köpta kaffet är godare?
- nä, men jag orkade bara inte. det är mycket skönare att bara betala någon för att göra det åt en. det tycker annica oxå. (åh, jag är inte ensam!!! observera!!!)
- aah, jag tror att det är det där; makten, flärden att betala någon för att slänga kaffefilter och diska osv åt en..
- ja, det är mycket lättare
- fast jag kan inte tänka mig det om man dricker 10 koppar om dagen...
hon är så klok hon... haha...

- men oj, vad trött du verkar ha varit, det har inte hänt något psykiskt utmattande, han i luleå tillexempel?
- nä, inte mer än vanligt.
- jag sa att jag inte ville att han skulle puttinutta med mig och sen gå och knulla någon annan en vecka senare... fast lite ilskare förstås
- haha, ja, det kan jag tänka mig, det behöver du inte förklara...

- klart att du ska åka till kina. du behöver vidga din värld.

- men nä, när jag var liten, jodå, jag fick min vilja igenom, man lärde sig ju att manipulera med mat att äta eller inte..
- början till psykopatbeteende...
- hahaha
hon vet vilka strängar hon ska spela på för att göra det intressant

men vi kom iallafall fram till att hon inte trodde att jag var någon bluff och det där att när man är deprimerad så är man rätt självupptagen, så man kanske inte orkar känna sympati hela tiden. för jag har blivit så orolig över att jag inte känner nåt när jag tänker på hagamannens offer, utan att jag mer känner sorg för min egen del och att jag är rädd för att jag alltid har varit så. men så sa hon nåt om att helt empatifria människor inte kunde ha servicejobb, inte utan att lida och tycka att det är skit att serva andra. typ. för vi pratade om empati oxå. och så att jag kanske är dränerad på känslor så att jag skyddar mig själv med att inte känna sorg för andra hela tiden. kanske, vem vet. men tydligen, folk som är riktigt jävla deprimerade är ofta så självupptagna att de tror att allt ont är deras fel. tex det är krig i irak, det är mitt fel...

det var min gårdag det.

idag har jag gjort paj på päron och vindruvor. ska hänga tvätten, sen ska jag äta paaaj.

har börjat slöglott på stilpoliserna. ibland lyckas de och ibland misslyckas de nåt så fatalt. det är inte snyggt med en korallfärgad klänning ovanpå jeansen när man som ser midjekanten på jeansen. jag är ledsen, jag tycker inte det.

och kanske läser jag ut vingklippt ängel ikväll istället för att glo på tv. imorn måste jag tillbringa hela dagen med att städa och städa. för jag tänkte åka på måndag och på söndag är det pick nick och jag tror iallfall att jag ska gå förbi och säga hej till alla poeter. få le lite och vara med om lite ro...


Andra bloggar om: kärlek, paj


Kommentarer
tilda

Oj! Vilken lång blogg. :) Intressant att läsa vad du skriver.

2006-06-09 @ 18:59:17
URL: http://www.sockerkaka.st


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0