jag är rund som ett blåbär

saker gjorda: handlat på coop, gjort paj, haft trauma, hängt upp mina nya tavlor, sovit
alkoholintag: köpte världens mest onödiga citruspress på ikea, så nu gör jag citronvatten
dagens fråga: vad kan du göra åt att du är kär?
dagens låt: hon gör mig galen - ulf lundell
dagens känsla: uä, jag vet inte
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.


orkar inte leta på nåt citat idag faktiskt. men jag är back in stockholm och kom att tänka på att jag tror att 2003 skedde det tre utomhusvåldtäkter i b-kommun och jag tror att det var 9 i nora... ändå ja, mm, råkade ju vara 1 av tre då... sablans.

mitt trauma. jag vill inte prata om det. hård i magen. jag förtränger det. kändes som att föda. skylle på att jag ätit kött i flera dagar.

ska lägga ut bilder på mina nya tavlor senare nån gång, men nu ska jag prova slänga in bilderna från just nora... som pop-ups

            


råkade oxå anmäla mig till att volontärjobba vid två tillfällen i sommar. kan ju vara trevligt att göra en insats liksom. de sökte dessutom en volontär för en dag i veckan för att ta fram material till nåt annan organisation som de skulle samarbeta med och för att utbilda andra... men jag är inte riktigt säker på att jag kan ge en dag i veckan. binda upp mig så. och isåfall kanske det är viktigare för sverige att jag kör på ett riktigt jobb...

nej, jag tittar inte på fotboll. inte en sekund. och jag blir... föraktfull inför hur folk förlorar sin egen identitet ett par veckor och hur folk köper landslagströjor till sina ungar.... går att jämföra med nazityskland ;) och hur lätt grupptryck och det där att vara duktig och mm... jo, fungerar ja. urk för VM.

måste ta tag i bokhyllan och fixa in alla nya böcker och städa upp allt som bara ligger. typ ett år sen jag sorterade den och nu är det kaos igen. borde gå ut och leta på nå stenar jag kan ha som bokstöd, men jag är ju så förbaskat trött.

männen, kärleken? jag har faktiskt skickat två sms. inga svar dock, men det var inget man kan svara på ändå så, tror jag nog. det var mer vad han hade kunnat gjort för att jag skulle känna tillit igen, men det är ju som försent nu. tror förresten att han hänger med nån dam nu. inte för att det rör mig ett endaste jävla dugg, och det är inget jag funderar över, jag kom bara på det nu, eftersom jag tänkte på männen jag tänkt på senaste halvåret typ...

fattar faktiskt inte att mange är snäll mot mig öht. om jag vore honom skulle jag aldrig mer prata med mig. men han är glad när vi ses och så... bara en parentes så där...

"hon kan bli min frihet" ungefär världens vackraste ord. kärlek är nog frihet. jag vill att kärlek ska vara frihet. att äntligen kunna få andas ut.

den här boken "rosario är död"är ungefär den brutalaste jag någonsin läst. klarar bara av att läsa lite åt gången. och man hatar lätt världen när man läser den, framförallt män, men, men. jag har ju till och med börjat tycka synd om hagamannen, så jag tillskriver ju män en slags offerroll för patriarkatet väldigt lätt...'
fast ja, äh, inte den anledningen jag tycker synd om hagamannen för...




Andra bloggar om: VM, kärlek, böcker

puss och kram mina änglar!




Kommentarer
Johan Långström

haha bra tänkt!
adda mig på msn så kan vi prata om det
[email protected]

2006-07-06 @ 22:44:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0