finnemang, sa drängen om gökuret

saker gjorda: lagat mat, läst ut bok i solen, fotat blommor hmm...
alkoholintag: nix pix
dagens fråga: hur stor är risken att man lär sig fota utan att läsa igenom bruksanvisningen till kameran då?
dagens låt: vänta, jag har en ju, hmm...
dagens känsla: vore ju kul om jag slutade vara så trött
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.


ok, igår råkade jag köpa 3 par skor, men de var så billiga att jag bara var tvungen... sen var jag och åt grillad korv hos två terrier. två killar, som hela tiden bråkade, ja, sån där maktkamp, för det var pappa och son typ och då måste ju pappa bestämma. men terrier är rätt lätt-trissade och egentligen verkade det inte som att de faktiskt visste vad de gjorde, utan de yrde mest omkring. nå, åt kycklingkorv, det funkade... som tur var hade jag gjort en paj, så  jag kunde stå för efterrätten. det var ju passande liksom :)

idag gjorde jag wokade grönsaker och quornbitar. kryddade med att blanda ut tandoripasta i yougurth och en skvätt grädde och slänga i. det blev helt okej. fast jag vill hitta misoupasta. om det nu stavas så. jaja. nåväl nån gång kanske.

har inte citatboken här där jag är. imorn är det studentfest däremot. hörde talas om buffé, så jag funderar på att följa med ändå. lite kaxigt nog har jag letat på en sten som är för bla bla, men ja, iallafall för anorexia oxå. för hon har ätstörningar den här tjejen. och jag är ju inte den som bryr mig ifall jag stöter mig med henne eller lägger mig i för mycket, vadå nån måste ju säga till henne att man måste fan äta, annars dör man.

männen, kärleken? jag var ensam, sysslolös och nåt tredje. så hemskt att höra faktiskt. att en annan människa såg en på det sättet. nåja. jag saknar som ord. den mannen är finast i världen, samtidigt som han är det största aset i världen - mot mig då... det funkar inte. jag blir bara arg eller går sönder hela tiden och jag läste nyss att folk som lider av md, att sjukperioderna kan utlösas av konflikter. så jag tillhör nog en rätt onödig bekantskap ändå så.
vad jag vill? jag vill så klart att vi ska hitta rätt, men jag har gett upp hoppet... vi är inte menade att ha någon kontakt öht. så är det bara och just nu har jag semester och försöker njuta av solen och att jag hittade en byrå på sopstationen, som ska målas om och sen stå fin i mitt hem :)

benitha är tydligen förlovad med tatueringar och ja, nu ska de flytta till örebro :) galet vad man inte hänger med rikigt... snart blir det nog små knoddar där med...

nä, jag ska dra och kolla på stilpoliserna, sen ska  jag nog baka ihop nån kladdkaka eller nåt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0