och om någon skulle googla på

saker gjorda: promenad, impulsköpt nya glasögon
alkoholintag: nyss ätit en semla och varm choklad, woho. och jag är inte arg ;)
dagens fråga: är det bara jag som är konstig?
dagens låt: leva livet - lill babs
dagens känsla: trött, som vanligt. och stressad, oxå som vanligt.




råkade impulsköpa ett par nya glasögon ja. ett par svarta med strasspärlor. hmm. 1135 gick de på. det var liksom inte meningen riktigt, men bågar och glas kostade bara 500 tillsammans, men så tog jag med antireflex och tjosan. nåja, gjort är gjort. kan ju vara kul att ha ett par billiga, som även är glamourösa, jo. och så hoppas jag på att ögonfransarna inte slår i glasen på de här.

mamma tjatade lite på att jag borde samla ihop dikter och prova skicka in. men jag sa till henne att jag hade ett litet problem där. för de jag själv gillar bäst är lite vulgära och så ser jag henne när hon stolt ska berätta för sina vänner om min bok och så står det kuk i den... hon klarar inte riktigt av sånt och sa något om att de dikterna kunde jag elda upp.

är det bara jag som är konstig, men...?! jag såg den här hemska dokumentären ’sexslav’ om kvinnor som blir sålda som just det. hur som var det en tjej som hade bott med sin familj i tjernobyl när den olyckan skedde så de var rätt sjuka av sig. hon lyckades fly hem igen med hjälp av en torsk, men beslöt sig för att återvända till turkiet och prostituera sig, för de behövde pengar till hennes lillebrors operation. sen står det i eftertexterna att hon åkte dit på gränsen till turkiet, i en razzia och blev skickad hem igen och att hennes brorsa dog en månad senare. och det känns lite krasst att det sitter ett gäng engelsmän och gör dokumentär om det här och låter det ske. ja, istället för att ge henne pengarna hon behövde. helt sjukt egentligen. de bara ’jaha’ och lät henne åka iväg för att sälja sig själv... nå, vid det andra tillfället var det sagt att hon skulle få ett välbetalt jobb som barnflicka, utomlands. så första gången blev hon lurad in i det. av kvinnor!! världen är sjuk. och ond. och jag måste sluta tänka på det här nu.

min stegräknare hakade upp sig, så jag har ingen aning om hur många kalorier jag lyckades förbränna, men jag gissar ett de var färre än semlan jag just tryckte i mig...

och den tionde ska jag få mina naglar fixade för första gången, ska bli kul fan :)

och tyvärr var teaterbiljetterna slut. det är lite sjukt, för när jag går där för att gå på teater eller köpa biljetter så måste jag gå förbi buskarna där jag blev våldtagen. och det är helt bisarrt. känns helt overkligt. och för 2 år sen skulle jag aldrig ha klarat av att gå förbi där. men det är ju bra att kunna hitta nåt positivt i de där krokarna.






Kommentarer
mira

vad blev resultatet efter nagelfixet? :)

2006-02-18 @ 05:42:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0