i avsaknad av udd lindar sig hopplösheten runt äppelträdet


saker gjorda:
promenerat, slängt plastgrejer i sopsorteringen, håller på och bleker håret
alkoholintag: nix, har inte ätit frukost än ens.
dagens fråga: varför är det så jäkla tråkigt att färga håret?
dagens låt: dancefloor docusoap - alcazar... alcazar! alcazar!
dagens känsla: jag vet inte riktigt... är trött och känner mig besviken på en massa grejer....



ok, alcazar är helt enkelt bäst. just nu iallafall. fasiken att jag missade deras spelning i somras. men, men, inte gråta över spilld mjölk.

min stegräknare hakade upp sig, men igår var det 5220 steg och typ 228 kalorier eller nåt och jag gick väl typ samma sträcka idag, så...

jodå, jag håller på och bleker håret. eller bleker och bleker. jag kör en avfärgning för att kunna färga det rött. vilket egentligen är rätt dumt med tanke på alla rosa kläder jag inhandlat. men, men, jag orkar inte färga det svart längre, eftersom det aldrig håller utan tvättas ur på en gång. alternativet är då  brunt, som det blir efter urtvättandet, men jag vet inte om jag vill försonas med brunt hår riktigt än. även om jag säkert passar bättre i brunt än rött. men nu är det som det är. och det är röd färg jag köpt.

och så glömde jag svara på om jag skulle komma på återträffen eller inte. och nu vet jag inte hur jag ska göra. kruxet är att den är kvällstid och jag vet inte om jag vill det riktigt. och jag lär ju bestämma mig idag, eftersom svaret egentligen skulle varit inne igår.

och sen är det chans till volontärarbete som jag inte vet om jag ska haka på eller inte... men jag behöver inte svara förrän 1a mars senast. det som är kul med det är att när man inte jobbar så får man självklart gå på föreläsningarna själv och det är ju alltid intressant med föreläsningar...
nackdelen är tidiga morgnar på andra sidan stan...


min mor berättade om tistlar. kardborrar, och hur de kastade dem på varandra. nöjet att se dem fastna på någon.


och allt det här hinner jag tänka innan tankarna byter bana, swischar runt och förundras över saker jag saknar kontroll över. så som ägget och hönan. att skorpionen stack sköldpaddan, trots att båda då dog. och karma. det där med hur det kan finnas offer ifall karma fungerar. och jag rycker på axlarna för mig själv och raderar ännu ett minne av de mina. de grå. de svarta vågar jag mig inte på. de skaver mig till den jag är och jag går i deras ledband som om jag vore styrd av högre makter.

och jag funderar inte längre på varför vi fann varandra, jag har insett att ödet saknar mening. resonemang. lika slumpmässigt som en tärning väljer mellan sex siffror valde ödet vart det skulle lägga sina snubbelben och sin lycka. jag trodde det var kärlek, men jag har insett att jag inte känner igen kärlek annat än till stavningen. egalt, nästan lojt, håller himlen med. för så som stjärnorna stod den dagen jag föddes inträffar bara vart 356e år. och gammal visdom sade mig att försonas med olyckan, den är min närmsta skugga.

så jag släcker glöden nu, klär av mig din andedräkt och inte en enda tagg för att fästa någonstans finns kvar.

--

min mamma känner en gammal tant hon brukar hälsa på och hjälpa och så. 90 bast typ. och hon har haft massa kärleksaffärer. hehe, hon är svärmisk, brukar min mamma säga... men bland annat så har hon berättat hur hon stod och strök sin fd mans skjorta innan han cyklade iväg till sin älskarinna. och hur hon var ute och dansade och fröjdade sig när hon var 75 osv. jag vill oxå ha en tant att gå till som kan pigga upp med massa fräcka historier ur sitt liv...

jaha, nähä, jag ska väl återgå till avfärgningen då... så jag kan få äta frukost någon gång...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0