faktum är att jag har sett hur små onda jävlar jagats genom ett bibliotek


saker gjorda:
beställt pass och fixat lite jox, råkat köpa en rosa täckjacka
alkoholintag: lever på semlor istället
dagens fråga: hur slappnar man av?
dagens låt: not a sinner nor a saint - alcazar. go alcazar, go alcazar, go alcazar!!
dagens känsla: sjukt trött. rastlös och lite ledsen



ok, först ska jag erkänna att jag börjat gilla gamla schlagers. alltså inte bara låtar som deltagit i melodifestivalen, utan musikkategorin. och från förr då. som det börjar verka kärlek banne mig, tex... så var det bra med det.

och sen det här med big brother. nu måste jag säga det här för jag såg någon festhistoria där bruden står och skriker att hon runkat av någon kille första kvällen. och killen i sin tur säger att han inte minns men att det inte låter som honom att försöka ha sex i huset och hon blir då sur och börjar skrika ännu mer att hon vet minsann och han hade två fingrar i henne och hon runkade honom osv. alltså... vänd på det... tänk ifall han hade stått och skrikit att han fingerpullat henne och hon sa att hon inte mindes... mm, tänk på den.. alltså, bara för att man är kille ska man inte behöva ta allt. det där är ju en del av mansförtrycket; män förväntas att vilja ha sex hur som helst när som helst med vem som helst, män ska alltid bli smickrade ifall nån raggar på dem, män ska bli glada ifall nån visar pattarna eller musen.... och det här förväntas män leva upp till, annars tycker alla andra att de är konstiga, typ... det är helt galet.
inte för att kvinnor har det bättre, men man kan inte stoppa kvinnoförtrycket om man inte stoppar mansförtrycket först. det måste diskuteras att det finns ett mansförtryck, det måste synliggöras. så är det.

köpte grejer till mina fötter för 650 spänn och en potatisskalare för 75 spänn. jag vet, den var lite dyr, men det var en sån där som ser ut som en osthyvel och jag orkar inte springa runt och leta efter en sån längre och den här var säkert nån sån där gourmetkockstjosanmärke. sen en rosa jacka, röda disktrasor bara för att ha i badrummet så att det matchar :) och så fixade jag pass då. jag har i särklass världens fulaste passbild, men jag vägrade vara så fåfäng att jag bad att få ta om den när hon frågade ifall det var ok... jag menar, vad spelar det för roll egentligen? man ser ju ut som man gör, bara att hacka i sig liksom...
sen försökte jag köpa ett musikkit till min mobil, men de var slut och när jag åker dit nästa gång så måste jag komma ihåg att fråga ifall man kan radera musiken som redan ligger på kortet. så att det inte finns någon spärr. för jag vill då inte ha massa shakira i lurarna...


jag är så jäkla trött. de här tabletterna är liksom som sömntabletter typ. helt galet. sen är de urindrivande oxå. kissnödig en gång i kvarten typ.

och inte får jag svar på mitt mail ifall jag kan byta tandläkare.

och så måste jag ta tag i det och maila försäkringskassan.

och mina plastfickor till mina vinylskivor kom idag. helt galet bra service. jag beställde dem i söndags, betalade igår och idag är de här. ska göra lite reklam svalander hette stället...

rubriken är en annan historia. kanske återkommer den här med en förklaring någon gång. men så är det.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0