det var ju lika bra


saker gjorda: tydligen kan jag inte gå in i en affär och bara köpa en grej
alkoholintag: nix
dagens fråga: varför tror jag att killen i klädaffären är gay?
dagens låt: right said fred - don't talk just kiss... det är så mkt gay det bara kan bli


köpte en rosa töja och två par strumpor med rosa punktryck på.
- rosa tema idag?
- ja, det blev så
- ja, själv la jag undan en rosa slips åt mig själv idag
varför jag nu utgår från att en karl är gay pga det uttalandet...

och på sessionen idag pratade vi om att jag tar åt mig när det talas om våldtäkter och de hela tiden ska poängtera att de flesta sker i hemmet, att överfallsvåldtäkterna är sån liten del. jag kan inte hjälpa det, men jag blir typ ledsen över att de minimerar överfallsvåldtäkter jämt. för de sker, jag vet det.
och att jag inte riktigt förstår det här med den där demonstrationen när de säger att det inte bara är en kvinnofråga, att män måste sluta tiga osv osv och sen 'men vi vill inte ha några män längst fram i tåget'... den logiken går mig helt förbi... 

och ifall jag var lättmanipulerad. då sa hon att om man utgick ifrån hur klarsynt jag var så var det svårt att tänka sig det. jag blir lite glad när hon säger sånt, som inte är menat som komplimanger utan bara konstaterande. som förut någon gång när jag sa att jag inte visste om det var bra att ta semester en vecka och sova ut eller inte, eller om det förvärrade saker, eftersom jag inte vet riktigt hur människan fungerar. så sa hon att; det är väl få som har sådan koll på mänskligt beteende som du. då blev jag oxå lite glad.

och en av de finaste saker mimo sagt till mig, som inte heller var menat som en komplimang. och han har nog ändrat sig nu, haha, men 'äh, du är inget vrak, du bara tror att du är det'. jag brukar tänka på det när jag känner mig sån.

sen pratade vi om det här att alla blir med flickvän och hon sa nåt om att det beror på att jag själv inte utger mig för att vara flickvän. att jag är tveksam och drar mig undan och sånt. fast det där är ju bara billiga ursäkter för att ingen har velat haft mig. och så sa hon det där obligatoriska att det finns massor med killar som skulle vara skitglada över om de fick vara med någon som jag, men jag vet inte. jag tycker inte att jag drar mig undan eller inte visar att jag tycker om. jag bara inte passar. och nu blev jag bitter igen :)

mhm, köpte 3 wienerbröd idag. det var ju lika bra.

och på måndag ska de stänga av elen här mellan 9-14. vad är det för stil. vad ska jag sysselsätta mig med då. ingen musik, ingenting liksom. och eftersom jag ska på visning kl 17 så är det ju inte direkt att man orkar åka in till stan fram och tillbaks och fram igen. duscha i mörker liksom. ingen gröt till frukost. ingen dator. ingen tv. ingen dammsugare. ingen lampa. ingen radio. jag får vara ute i höstrusket. får gå till biblioteket och läsa tidningar. och jag vet att det är fånigt. men 5 timmar är faktiskt rätt länge när man inte valt det själv. och särskilt när jag fick veta det nu och redan har shoppat en massa och inte gärna kan shoppa ihjäl mig...

hade blåjeans på mig för första gången sen ja, 90talet någon gång iaf... fick ett par leejeans av en polare och jag tänkte att jag tröttnar ju lite på att alltid kliva på mina andra byxor, så  why not?! så jag var klädd min ålder idag kan man säga. fast att jag är snygg ändå ;)




Kommentarer
Daniel Lyrstedt

Hahahah lysande, Right Said Fred, ja mer gay än det går väl knappt ;) I'm to sexy for this shirt...så de så =) *vinkar*

2005-11-17 @ 17:10:21
URL: http://www.lyrstedt.net
Jennie

Ja 5 timmar kan vara som en evighet när man inte valt det själv. *håller med*

*kramiz*

2005-11-17 @ 20:46:48
URL: http://www.jennies.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0