är det så att världen är galen för att roa mig?



saker gjorda: diskat, läst lite, varit och handlat lussebullar, snorat, hostat, blivit påhoppad
alkoholintag: nix
dagens fråga: varför måste världen vara så galen?
dagens låt: kalinka kalinka kalinka minja


--

jag forsätter att citera boken jag läser just nu... som är 'dumpa honom'

”vi hade alla ursäkter att komma med för männen i fråga, från brutna telefonfingrar till traumatiska barndomar. men den ena efter andra sköts i sank av gregs mäktiga silverkulor. greg fick oss, efter enorma ansträngningar att inse att om en kille (som är vid sina sinnens fulla bruk) verkligen gillar en, så låter han ingenting stå i hans väg. och om han inte är vid sina sinnens fulla bruk, varför ska man då vilja ha honom?
/.../
kunskap är makt. kunskap gör att vi sparar tid. jag insåg att jag från den dagen skulle slippa sitta i timmar vid telefonen och vänta på samtal, slippa dessa ändlösa frenetiska genomgångar med väninnorna, slippa ligga och hoppas att hans dubbla budskap egentligen betydde: ”jag är kär i dig och vill vara tillsammans med dig”. greg slog fast att vi alla är vackra, klyftiga, roliga kvinnor som inte borde ödsla vår tid på att försöka räkna ut varför en viss snubbe aldrig ringer. som greg uttryckte det: slösa inte på godiset!
det är svårt. vi har fått lära oss att försöka se allt från den ljusa sidan och vara optimistiska. men det gäller inte i det här fallet, här ska allt ses från den mörka sidan. förutstätt alltid att du blir dumpad. förutsätt att du är regeln, inte undantaget. det är otroligt befriande. men också ett svårt koncept, för det som gäller är följande. vi dejtar någon, vi faller för honom, och sen gör vederbörande något vi blir besvikna på. och sen ännu fler saker vi blir besvikna på. då kastar vi oss in i den all-ursäktande fasen i veckor, kanske månader, för det sista vi vill är att erkänna att den här fantastiska karln som vi är så betuttade i håller på att förvandlas till en skitstövel. vi försöker hitta anledningar till att han beter sig som han gör, vilka anledningar som helst hur löjliga e än är, utom just den enda anledningen som utgör sanningen: han vill faktiskt inte ha oss.”

”om en kille är intresserad av dig så låter han dig veta et. han ringer, han visar sig, han vill träffa dina vänner, han kan inte slita blicken (eller tassarna) från dig, och när det är dags för sex är han inte sen att stå till tjänst. jag struntar i om han ska börja sitt nya jobb som usas president i morgon klockan fyra (fyra på morgonen, mina damer!). han följer med upp, så enkelt är det.
män är inte komplicerade. fast vi gärna vill att ni ska tro att vi är det, som när vi säger ”det är mycket just nu, jag har verkligen häcken full”. vi drivs av sex, fast vi låtsas som att det inte är så: ”va? nej då visst hörde jag på”. och tråkigt nog (samt högst genant) skulle vi hellre få armen avsliten en helt frankt säga: ”du är helt enkelt inte den rätta för mig”. vi är övertygade om att du kommer att döda oss eller dig själv eller bägge två - eller än värr: gråga och skrika. vi är patetiska. men faktum kvarstår, även om vi inte säger det rakt ut så visar vi dig det faktiskt hela tiden. om en karl inte ringer dig när han sagt att han ska ringa, eller inte ser till att du verkligen vet om ni är ett par eller ej, då har du ditt svar. sluta hitta på ursäkter för honom. hans agerande vrålar ut sanningen: han är helt enkelt inte intresserad!
dra vidare syster! begränsa dina förluster och slösa inte bort mer tid. varför sväva i något knäppt limboförhållande när du kan dra dig upp på säkrare mark? du vill inte höra? okej, här är det svar du vill ha ”häng kvar bruden, han är inte alls den förlorare alla säger att han är. om du bara väntar och kniper käft och ringer vid precis rätt tillfälle och förutser hans humörsvängningar och inte förväntar dig något i fråga om kommunikation eller dina egna sexuella behov så är han din!” men bli för guds skull inte förvånad när han dumpar dig eller fortsätter att släpa dig fram genom ett fullständigt otillfredsställande förhållande.”

--

sen så vet jag inte riktigt vad mer som kan tänkas ha hänt idag. jag spånar lite på ifall det är peter siepen som är den där tv-stjärnan som drog i sig knark framför kameran...

jo, när jag gick ut för att handla mina lussebullar. jag var inte riktigt med på att det var vinter ute. hade sportskor på mig. sist jag var ute var det höst, men det hade tydligen snöat rätt mycket och nu hör jag hur snöplogarna åker här utanför. fast det säger iofs ingenting, för här, där jag bor är de himla ivriga på att ploga. vilket jag inte gnäller över.

läste om den här killen som stulit post och blev dömd att sitta med en skylt runt halsen, utanför postkontoret. tyckte eg att det är rätt ok. klart bra att dömas till att skriva förlåtbrev och sitta med skylt runt halsen och ångra det man gjort.

jobbigt att ha ihjäl sin tjej för att man kysser henne och råkar ha ätit jordnötssmör... oups liksom...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0