är amelia en tidning?


saker gjorda: åkte till skärholmen och shoppade istället för att dammsuga
alkoholintag: nix, fast jag är lite sugen på baileys i kaffet
dagens fråga: varför är min dator cp-seg bara för att jag har ett program igång samtidigt? - igen
dagens låt: mats ronander & kim larsen - gör mig lycklig nu (aaah, vilka minnen)



alltså, jag gillar verkligen inte tidningen amelia. tycker att den både är tråkig och fånig och har otroligt mycket dubbelmoral. men ibland är det som kul att läsa om kvinnor som är 36, som flyttat och börjat nya liv. för ibland kan jag få den där kvävande känslan att jag är för gammal, att det är för sent för mig. att jag sitter fast och alltid kommer att jobba där jag nu jobbar och bo där jag bor. då är det skönt att läsa om hur det funkar för andra. ja, jag blir lite glad.

pratade om brorsans arbetskamrater i kina och hur livsfilosofin ser ut där. att de som blir glada för andras skull när det går bra för andra. för de ser det som att "aah, då kan jag oxå lyckas" ist för den svenska avundsjukan. nu vet jag inte, jag tror väl att mina vänner skulle bli glad för min skull ifall det gick bra för mig. men nu är det ju inte bara vänner, utan deras arbetskamrater som kanske tom blir omklivna på stegen. det är lite kul. man kanske skulle bo i asien. för att presentera lite fördomar; men folk verkar så milda där. så fromma, glada och hjälpsamma.

handlade böcker på myrorna. först hittade jag bach's jonathan livingston, som jag har letat efter... sen hittade jag sista boken av bo baldersson, så nu har jag alla. sen hittade jag en av bo phanderson, som jag gissar faktiskt är samma kille som bo baldersson, jo... och sen hittade jag två pocketböcker av leif gw persson och den där åsa moberg - simone och jag... sen köpte jag någon kappa, ngn engelsk design för 105 spänn, bara för att den var rätt så snygg. fast det stod 60 på prislappen och det lät ungefär så här.
- ah, den här kostar egentligen 105, det är någon som har bytt prislapp
- men det står ju 60, det syns ju att det är original
- jo, men det är någon som har bytt
- men den sitter ju fast, det kan ju lika gärna vara någon som prismärkt fel och då får ju ni stå för det, annars kan ni ju säga att den här boken kostar en miljon när jag väl kommer till kassan ...?
- jo, men det är larm på den, vi sätter bara larm på grejer som kostar över 100, men du kan fråga vem som helst som jobbar här..
- ja, men jag såg ju kappor som kostade 80, därför jag tyckte att det var rimligt..
- jo, men det är larm på den... men du kan gå ner och kolla
- ja, det ska jag banne mig göra...
varför jag nu ska bråka om 45 spänn. sen fick jag iaf erkänna att det stämde och be om ursäkt. och det pinsamma är att hon i kassan var lite retarded så hon trodde säkert att det var därför jag inte litade på hennes ord. insåg jag sen när jag tänkte på att hon sagt det där att jag kunde fråga vem som helst som jobbade där... nå, den där kappan skulle säkert ha kostat mer och hon tog bara det minsta som fanns när det var larm på... dumma dumma leopardia. fåntratten.

och min mammas respons var "som att du behöver fler kappor bara för att de är snygga?! du skulle ju köpa en varm. nästa gång du tänker handla nåt, fundera på om du har plats" haha..

och så köpte jag en pyjamas, fast mer att ha som en dagdress. det var en svart tröja m groda på + byxor. för nu får jag tydligen inte ha pyjamas längre.
"leo, det är så man lär barn; att nu är det morgon, nu klär vi på oss och borstar håret".
jaja, tjaaaaaaaata...

sen shoppade jag lite julklappar.

och när jag till slut tog mig till ica för att köpa wienerbröd fanns det bara ETT kvar :( *snyft*

jag och tina satt alltid på wienerkonditoriet och drack kaffe i timmar och på jukeboxen spelade vi alltid 'gör mig lycklig nu'.





Kommentarer
Jennie

Bara ett winerbröd kvar...usch det är ju skandal gumz.

Verkar som du hittat massa kul saker att shoppa. Jag brukar handla mycket böcker så med. Men hittar aldrig några bra kläder. Storleken du vet =)

*kramiz*

2005-11-16 @ 16:19:04
URL: http://www.jennies.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0