som ett hål i skallen, saknar jag wienerbröd


saker gjorda: jag har havererat...
alkoholintag: åh, den som hade punschgodisar....
dagens fråga: varför känner folk som mördar sig som gud istället för att kräkas över att få hjärnsubstans på sig?
dagens låt: jag försökte göra någon jämförelse i skallen att dikter med metrik vs fri vers är ungefär som att jämföra hej tomtegubbar slå i glasen med beethoven, eftersom jag någonstans tvivlar på att alla som anser sig vara såååå duktiga och går den klassiska metrikskolan inte skulle kunna skriva ett alster på fri vers, som jag skulle tycka var bra. summan av kardemumman är att jag ser dikter på rim och med jamb och metrik och allt vad som finns, ungefär lika bra som hej tomtegubbar slå i glasen. och så kanske ni kan gissa dagens låt utifrån det...



alltså, jag är sjukt trött. helt färdig. kom inte upp halvnio i morse. ingen promenad. ingen frukostpåse. utan jag fick ta och göra min egen frukost och gå promenaden vid tolvsnåret istället. hämtade kameran på vägen. har bara joxat lite med den. finns ju inte direkt något kul att ta på här inne... plus att jag bara vill sova... hämtade böckerna oxå. samtidigt. tur nog hade de  kommit så att jag slapp springa fram och tillbaks. och nu har jag tagit fram sushi ur frysen för att tina, för jag orkar inte koka någon soppa. är helt förstörd. så färdiggnällt om tröttheten :) och då tog jag någon energidrink imorse _och_ drack kaffe...

mhm, ska nog iaf försöka få lite chokladkarameller kokta nu.

alltså, sen jag var på myrorna har jag något konstigt damm här inne. det känns som grus. kände det på böckerna jag köpte på myrorna då. det är liksom jätteskumt. och jag har ju dammsugit sen dess, ändå kan jag känna det lite här och där... fattar inte vad det beror på...

och så på insider igår. *stånk* så ska den där hockeykillen sitta och leka offer. och sen säger de 'du har ju beviseligen inte gjort begått något brott'. och jag är ledsen för att jag anser det här. men förundersökningen lades ner. det innebär inte att det bevisats att ett brott inte begåtts. och jag är ledsen, men jag är helt övertygad om att den där kvällen spårade ur och att det var en våldtäkts som begicks. att han är ledsen  och sitter och gråter ut i tv (låt oss säga nu att det bara var en trekant och lite otrohet) är ju bara för att han åkte dit. och hur kan man ens sitta och tycka synd om sig själv, när man betett sig som ett as?? om ingen hade fått veta hade han ju inte suttit och ångrat sig och bla bla bla... nix, jag dömer. stenhårt.

åt ingen lussebulle till frukost. jag får göra det ikväll istället...

och när jag ser dokumentärer på tv:n om seriemördare. alltså, jag fattar inte att folk orkar. det är ju värsta jobbiga. plus att det är sånt tjat om makten de känner osv osv... jag kan säga att ifall jag fick hjärnsubstans på mina skor så skulle jag kräkas. rakt av. och då är jag inte fjompig!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0