det var jag som skrev låten Oups i did it again


saker gjorda: shit, som vanligt är jag tröttare än vad grinchen är grön
alkoholintag: egenligen borde jag ju slopa den här posten, fast å andra sidan kanske det är bra med nykterhetspropaganda, öh...
dagens fråga: varför var man inte smart när man pluggade och iglade sig fast vid de som utbildade sig till frisörer?
dagens låt: porlandet när jag kissar, haha, nääää, jag vet inte, jag är fast i begslagen. tvingade farsan att radera all tomas ledin han hade på datorn...



oh, jag kollade på alla älskar raymond. nä, jag vet inte heller varför. nå, iaf såg jag, eller tyckte mig se, bill cosbys namn där i listan med medhjälpare. det skulle ju förklara en hel del kan man säga.

så satt jag där och kom på att jag skulle kunna ge pannkakan en sån strippstång/påle i 30årspresent. haha, fan, va pervigt det låter att ge någon en påle... nåja, till slut började jag reda ut den tanken så att jag insåg att vart skulle hon ha den då? vart köper man sån? öh, jag har ingen bil, tror jag att jag ska bära den då eller? nä, galet... men det var en kul tanke ett tag. blev sugen på en egen t.o.m, snacka bra träning liksom....

de ringde från försäkringskassan och frågade om jag tänkte förlänga min sjuksrivning när den går ut om ett halvår... öh? ska jag svara på det nu då eller?! tycker det är dåligt att de inte kommer med förslag eller erbjuder någon hjälp. de borde ha rehabiliteringsansvar när de klagar så förbannat på oss sjukskrivna. men, men, visst, jag ska tydligen vara utbildad försäkringkassetjänsteman och ha koll på allt, så...

och nu skulle jag ha känt någon som är riktigt bra på engelska och hade tid att översätta ett informationsblad. så hade jag kunnat hjälpt ecpat med det. fick just en förfrågan. tyvärr kan jag ju inte själv, så säker är jag inte...

åt i vanlig ordning lussebulle till frukost. fast mammas är som vanliga bullar med pärlsocker på och allt.

imorn sa de iaf att det skulle bli sol ute, så då kanske jag kan fota lite iaf... jag är liksom lite kär i min nya kamera och vill använda den en massa, men det envisas ju att vara moln på himlen, så man kan inte ens fota månen om nätterna. lite trist så där, men men, det kommer ju fler tillfällen :)

åter till försäkringskassan, så sa hon att ifall jag började den här kursen så var jag tvungen att höra av mig till dem... ??? nähä??? det är sånna där uttalanden som får en att inse vilka idioter det finns i världen... eftersom det då uppenbarligen finns folk som inte hör av sig... som min läkare sa till mig att tala om för min arbetsgivare att jag var sjukskriven, för tydligen är inte det en självklarhet för alla...
usch, tycker inte om att prata om att jag är sjukskriven. känner sån skuld över det. och som att folk ser ner på en, som att man vore sämre... men det är ju som det är...

nähä, läsa en bok kanske vore nåt.. hehe, har en av dr phil här, så varför inte :D

förövrigt läste jag i en gammal tidning att min idol, leif gw, hade hållt föredrag här i stan, veckan innan jag kom... but whyyyyyy? totalt orättvist.




Kommentarer
Panki

Eh, Hello, men Leia e ju faktiskt bra på engelska!

2005-12-23 @ 01:10:45
Hydrocephail

Jag har nu suttit och läst allt du har skrivit..
Nu kanske du tänker "har du inget liv" och den risken får jag ta.
Vem är du?

2006-01-02 @ 21:37:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0