Lite politik på maten

Satt så smått och gluttade ut genom tunnelbanetågets fönster och fick syn på Jan Björklunds ena valaffisch; "Sverige ska vinna Nobelpris, inte bara dela ut det". Nu är jag lite förvirrad. Jag antar att han syftar, eller han och han, reklammakaren, syftar på något av Jans uttalanden, för mig veterligen kan väl inte ett land få Nobelpriset? Om inte nu, mot all förmodan, ett helt land skulle vinna fredspriset eller skriva en bok ihop och få Nobelpriset i litteratur... De andra klasserna; fysik, kemi, fysiologi eller medicin; anser jag vara tämligen omöjligt för ett land att knipa... Men så såg jag på Folkpartiets hemsida att Jan minsann gillar Camilla Läckebergs böcker...

Nu tror jag förvisso inte att det finns en enda person i detta land, som lägger sin röst baserat på dessa sönderphotoshopade valaffischerna. De är ju riktigt ruggiga i år. Även om jag tycker att Sossarnas dubbelsidiga annonser är rätt kaxiga.

Annars är ju det mest klockrena jag har läst, när det gäller den politiska debatten, Nabila Abdul Fattahs kolumn i metro:

+ Politikernas vallöften är ren underhållning
Varför frukta SD när vi har Nyamko Sabuni?


För det är väl inte nån i det här landet som förstår varför Nyamko Sabuni är integrationsminister??!!


Puss och kram





Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag o stefan gick o röstade idag också och hade röstat exakt lika utan att snacka om det innan =)

2010-09-06 @ 20:12:41
URL: http://pyttis.blogg.se/
Barbie

Du har några poänger där... hm!

2010-09-13 @ 17:59:53
URL: http://thabarbiedoll.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

älskar ohly.

2010-09-19 @ 23:04:45
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0