Böcker och jobb

Helgen har gått i vilandets tecken, kan man lugnt påstå. Men det är ju så gött att sova.

Annars har jag fått en kort anställning för ett annat tv-program. Kan väl i vanlig ordning inte berätta så mycket om det, men det kommer att sändas på 3an och kanske i ärlighetens namn är det inget program jag själv skulle titta på, men nu när man varit med bakom, så blir ju allt så mycket mer intressant.

Jag kan ju erkänna, när det gäller böcker, att jag grät när jag läste ut boken om Noice. Fånigt att känna sorg för något eller någon man aldrig upplevde mer än på tv och skiva, men sorgligt är det. Läste även Bukowskis Kvinnor här förut och vad  kan man säga?! "att en så ful, snuskig suput omgavs av så många kvinnor som ville ligga med honom." Men ändå är det fascinerande att man kan berätta något så smutsigt, vulgärt och i vissa fall otäckt, på ett så enkelt och avskalat sätt. Det är känns vardagligt att spy varje morgon som om någon skulle berätta om sin ostmacka till frukost. Nåväl. Nu läser jag Martin Svenssons bok och försöker lista ut vilka alla som nämns är. Särskilt eftersom jag själv varit x antal gånger på rockbjörnen. Ett av Sveriges största rockband?! Innebär det att det var Hellacopters som satte igång brandlarmet, eller måste jag fundera vidare?! Och så vidare.

Nä, nu är det dags för lite verklighetsförankring och betala räkningarna.


Puss och kram





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0