lärdomar


Jag blir aldrig fullärd eller vuxen. Uppenbarligen. Under de senaste två-tre åren har jag lärt mig saker som att
- färskpotatis förvarar man i kylskåpet
- det stavas öppeTtider inte öppetider, vilket borde varit helt självklart, men den satt långt inne
- man ska damma mellan ljusen på adventsljusstaken
- man borde ha köpt två par av de skor som blir ens favoritskor
- vissa dammsugarpåsar är hårdvaluta och mycket svåra att få tag på
- det går att svara i telefonen utan att veta vem det är som ringer
- Jehovas vittnen tror att de kan värva mig
- man kan äta glass utomlands utan att bli sjuk
och en del annat oxå...

Man kan säga att jag skulle behöva lite semester, vilket är rätt löjligt då jag nyss var bortrest, men jag skulle behöva tid till att installera om mina datorer, men det är inget jag har tänkt ge mig på innan allt skolarbete är avklarat och paniken efter tillgång till word är borta. Att installera om innebär ju då ett evighetsjobb i back up:ning... Jag vill ha en Mac. Jag vill ha en minidator. Jag har nog lite för många i-landsproblem.

Jahaja, uppsatsen ja. Nu har jag skrivit om första 1,5 sidorna och infogat inledningen, så nu ligger jag på 5 sidor, men jag har inte tillfört särskilt mycket min handledare inte redan har läst och imorn klockan 8 ska det vara ivägmailat. Men jag ställer väl klockan på halv sju och försöker skriva något löst, om jag nu inte får någon snilleblixt.  Tänka tänka tänka.
Det jobbiga är väl att jag ska fasta från och med nu tills halv nio, så jag kan inte vakna och kasta mig på kaffebryggaren... DET är en suring.



Påtal om skor; lite schyssat pjucks från Florens... Råkade springa på en skomakare minsann...

Nä, dags att pausa med ett avsnitt av CSI Miami.

Puss och kram





Kommentarer
S

Coola skor, fast jag vet inte o jag hade velat ha såna själv;)

2009-05-29 @ 02:41:01
URL: http://daniloff.blogg.se/
Anonym

S: man hade försvunnit helt i dem om man försökt, de var bra höga, skaften... men jag tror att han på nåt sätt hade målat mönstret och att det var riktigt tidningspapper som han gjort nåt med, det var iallafall skumt att ta i...

2009-05-29 @ 08:52:00
Anna (Sthlm)

Haha, roliga lärdomar! "Man borde ha köpt två par av de skor som blir ens favoritskor" är så sant!

2009-06-01 @ 16:12:05
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
leopardia

Anna: :) jo, jag har just slitit ut mina favvoskor, eller inte riktigt än, men de börjar lossna i kanterna så att säga... och om jag hade varit smart hade jag köpt två par, men, men...

2009-06-02 @ 13:26:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0