Shoenazi

I torsdags blev det ju stadens gator och torg som besöktes... Det låter det, som att jag bor på landet och staden är full av liv och rörelse, ho ho ho, till torget ska vi gå... Eller nåt... Nä, men helt enkelt tog jag mig in till Nytorget för att byta skor. Hade tänkt göra lite reklam för det ekologiska märket, som låg bakom hela jippot, men eventpersonalen betedde sig som några små skonazis... Eller så ska jag inte säga, för jag pratade inte med alla... Jag tänkte egentligen gå därifrån, eftersom jag blev lite trött på bruden som härjade om att det var ett par per person som gällde... Men slappna av liksom, folk var där för att byta skor, inte sno gratisskor..!

Men hur som kom jag hem med ett par;



som jag bytte till mig mot ett par flipflops från Lidl, som däremot var oanvända, men enbart på grund av att de var så osköna att ingen vettig människa kunde stå ut med att ha dem på sig, så nu är de återvinningsmaterial.



Det var som lite öststatsstämning där;  folk som stod i kö för att få ett par skor...
Lite mindre öststatsstämning infann sig dock när jag kom hem och kollade Naturkompaniets hemsida för att upptäcka att mina skor tydligen kostar 899 pix.
Okej, miljövänligt och politiskt korrekt, men, kom igen...

Jaja, det var vad som hände under den oerhört spännande torsdagen...

(angående de små nazieventarna, så när jag kom hem och såg mitt finniga ansikte i spegeln förstod jag att det är så man beter sig mot leprasjuka och så föll allt på plats och det hela upplevdes som rätt normalt ändå)

Puss och kram





Kommentarer
Tess

Åh så fiiina skor du fick!!! :)

Själv hade jag aldrig pallat köa i en såndär öststatsaktig kö! Kram

2009-05-09 @ 15:57:17
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Anna

Haha, du e rolig du!

2009-05-09 @ 22:18:49
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Barbamorsan

Vilket event :) Grattis får man säga till det luckade bytet och trevlig helg!

2009-05-09 @ 22:29:58
URL: http://www.barbamorsan.se
leopardia

Tess: just brunt kanske inte är min grej, men de funkar.. småsöta så där ändå... Haha, men jag lyssnade på vad alla andra pratade om i en halvtimme, det var rätt kul det med...



Anna: hehe...



Barbamorsan: Ja, det var ett litet udda event kan man säga.. Och hoppas att du oxå haft en trevlig helg!

2009-05-10 @ 23:33:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0