postpresent och så var det dags att motionera

Det droppade in en glad liten överraskning på posten idag. Skogsindustrierna ville ge mig en bok från pocketogram. Det tyckte jag var snällt. Tidigare har jag ju fått disktrasor. Snygga disktrasor. Hur som, de har så, om man anmäler sig, de ger presenter till de som studerar. Men det var minsann svårt att välja bok, men till slut valde jag Champagneflickan.

Det var det. Nu sitter jag och väntar på att jag ska få energi och lust till att skriva uppsats. Att någon idé, att något att skriva om, ska ploppa upp i skallen på mig...

Var och besökte min husläkare, för att ta prover och se om det är något knas som gör att jag är så trött jämt. Jag har ju världens roligaste husläkare, som antingen skriver väldigt detaljerade journaler som hon lusläser innan besöken eller har väldigt gott minne. Och hon pratar och pratar och helt plötsligt stirrade hon till bakom mig, så jag vände mig om för att se vad hon tittade på
- nänä, det är så här jag pratar... säger hon då...
Och så fick jag veta att hennes dotter har tagit ett inspirationsår, dragit till Indien och sånna grejer. Hmm, undra om sekretessen gäller åt båda hållen och jag bryter den nu....
Men man vet aldrig förrän i sista sekund om hon ska låta en ta några prover, för det verkar alltid som att hon tycker att det är onödigt, för det ska man ju fatta själv; att m-o-t-i-o-n-e-r-a och du blir pigg. Jojo...
Och så frågade hon om jag åt ordentligt, för
- du är ju rätt smal
- mjae, sa jag och greppade magen
Då tog hon och räknade ut mitt bmi och
- om vi tar bort magen så ligger du ju i underkant. Inte under, men i underkant...
Jag sa att hon gärna kunde få ta bort magen om hon nu ville..


Jag funderar på att gå en sommarkurs i turkiska, men jag vet inte riktigt hur road jag är av det egentligen... Men det är klart att språk är ju alltid bra, även om det bara är nybörjargrunderna man får... Och turkiska var det enda som fanns att välja på...

Jag har fortfarande inte fått något betyg på förra kursen och de där 15 dagarna de har på sig att rätta och betygsätta lär ju ha passerat för länge sen... Jag börjar bli lite orolig, men, men..



Vi stannade ju till i Österrike på vägen hem från Italien... Det är något läskigt med Österrike...

Puss och kram



Kommentarer
dess

jag mailade henne om betygen.... jag garvade åt hennes svar.



"Jag har äntligen lämnat in bunten med kommenterade och betygsatta papers till Maria, men jag vet inte om hon har hunnit registrera betygen. Ska kolla i morgon.

allt gott

(ursäkta den tid det har tagit!)"



Hon är ju underbar!!!!!!

2009-05-28 @ 19:12:02
leopardia

dess: men då kanske man kan hoppas på att man är godkänd iallafall, eftersom hon inte mailat och krävt in någon komplettering?

2009-05-28 @ 19:19:32
fidolin

Oh, ja turkiska! :D

Jag är fortfarande ledsen över att det inte blev nån fortsättningskurs när jag läste turkiska (för få deltagare) och nu har jag ju glömt bort allt. Förutom det viktigaste då: iki bira lütfen ;D

2009-05-28 @ 19:27:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0