Show and tell: Mitt smultronställe

Fredag, fredag, fredag, det är nån som sjunger Frrrrrrrrrrredag... (på torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dag jag gillar bäst, ge mig då kyckling, det enda jag vill ha, kyckling på fredag, då mår jag riktigt bra... eller nåt)

Nå, Show and tell och fredagstema, som denna gång kommer ifrån Pitetjej och är;  Mitt smultronställe.




Skeppsholmen, Skeppsholmen, en sommardag och Skeppsholmen!!



En smoothie i trädgården vid fiket...




Sola en stund...



Se lite konst... What?! Nej, det där var min egen, attans...



Så! Se lite konst.... Matisse



4 element



Picasso



På vägen dit

Nå, det är mitt smultronställe mitt inne i stan iallafall...

Puss och kram


Andra fredagsbloggare:

Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Cecilia | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Marina | Jennie | Anna | Maisoui | Ingabritt | Västmanländskan | Emma | Kristallena | Victoria | Christel | Moster Mjölgumpa | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | Sparkling | Marskatten | Sara | Lisa | Bollebygdsbo

Och om jag har glömd någon så får ni gärna hojta till.




Kommentarer
sparkling90

ja sthlm är väldigt fint :)

2009-03-20 @ 23:17:35
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Dess

om du undra varför jag ringde idag så var de för att ja undra om du visste något bra ställe med kina/indisk mat :P men vi fann ett så :P

dyrt bara.... på kungsgatan!

2009-03-20 @ 23:30:16
leopardia

Sparkling90: Stockholm i mitt hjärta, skulle man kunna säga... eller sjunga ;)



dess: jag hörde inte, därför jag inte svara och jag ringde inte upp heller, för jag tänkte att om det var nåt så skulle du sagt nåt på svararen el messat, men jag hade ändå inte kunnat hjälpa till, vet bara mongolianhaket på sveavägen vid hötorget typ... och nån indisk restaurang i krokarna där vid myrorna, men inget jag kan säga exakt vart det finns... jag har nog aldrig ätit riktig kinamat, bara buffé på mongolianhaket...

2009-03-20 @ 23:41:11
Fritt ur hjärtat

Den promenaden skulle jag gärna gå med dig på. Gillar Stockholm men är rätt oinvigd och hamnar på turiststråken.

Skall till Stockholm på torsdag! Längtar och bävar, tänk om jag kommer bort...

2009-03-21 @ 07:43:09
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Maria Byström

Jag håller med. Skeppsholmen är ett smultronställe dit jag ofta går och gärna promenerar med en kompis istället för att sitta på ett fik. Å, Stockholm är underbart!

2009-03-21 @ 11:24:41
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

Fritt ur hjärtat: Fast det finns väldigt få ställen dit bara invigda stockholmare tycker det är värt att ta sig... haha, du ska inte oroa dig, kommer bort gör du inte, alltid kommer man nånstans.

vi får se till att ta en promenad i sommar.



maria: vad glad jag blev över att höra ifrån dig. skeppsholmen är som en liten oas


2009-03-21 @ 13:29:32
Taina

HAHA, roligt med lite sång i början. För det var väl meningen att man skulle sjunga? Högt och ljudligt!

Coola bilder och jag tyckte din konst var läcker. Det vore intressant att höra hur du tänkte när du målade den ;)

Ha en trevlig helg.

2009-03-21 @ 19:02:48
URL: http://sisutaina.blogspot.com
leopardia

taina: klart att man skulle sjunga :D ju högre desto bättre :D

jag skulle vilja påstå att jag tänkte 'gaaah, jag måste verkligen lära mig att måla!!' och sen finns det nån historia i att den supercoola sångerskan i scissor sisters har ett par vita skor med röd klackdutt och röd tå och en fantasi om att det är sekreteraren som mördade sin chef och sen gick i blodet så skorna blev färgade...

2009-03-22 @ 20:46:28
Annika

Skeppsholmen ja!! EN pärla i Sthlm!!! Nu känner jag att jag bara måste gå dit i sommar...

2009-03-23 @ 12:09:49
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0