längtan efter semlor

Jag borde naturligtvis göra en powerpointpresentation tills imorn, men jag har sån sjuitusan mensvärk och jag är säker på att ett avsnitt av House mer är den rätta medicinen.



Så var det ju, den enda rediga semla jag ätit i år, eller ja, de var två. Från samma ställe. Tössebageriet på Karlavägen. Och de får klart godkänt. Inte riktigt lika goda som hemmabakade, men bullen smakade kardemumma och mandelmassan smakade egentillverkad och var rejält tilltagen. Så de ska göras. Minus för trekantiga lock, jag undrar vart den trenden kommer ifrån, med dessa små, tunna fjuttlock? Jag vill ha rejäla, som man kan skopa grädde med...
Men ja, det här var i torsdags det, så nu kan jag bara sitta och drömma om semlor... Undra när säsongen är slut egentligen?!

Puss och kram




Kommentarer
Annika

Semlor..denna gåva till oss människor...

Jag åt nog 7 stycken under mina 2 veckor i Sthlm. Njöt av varenda en.

Tror att dom godaste var hemlagade av min mor.

Var på Thelins och köpte en tårta, och såg alla semlor. Köpte dock ingen där dock. Det borde jag nog ha gjort...Oh well...next time...

Tössebageriet var jag inte ens i närheten av. Next time :-)

2009-03-18 @ 11:52:41
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0