Resa eller inte resa

Just nu sitter jag i Lund och är småstressad. Jag har en kompis som har fått för sig att hon vill åka utomlands i typ två veckor om cirkus en-två  veckor och vill att jag ska följa med. Jag vill naturligtvis haka på, men samtidigt så ja, sitter jag fast i Lund nu tills den 2a och då hamnar jag nog i Bergslagen... Jojo, det går ju att åka buss, men hur som...Sen börjar ju plugget... Och så känns det som att jag inte har varit hemma nånting under sommarlovet... Så där så att jag inte har hunnit fixa nåt av allt det som man normalt skjuter upp 'tills man är ledig'... Jag var väl hemma i 2,5 veckor i början, men då hade jag ju en sommarkurs, så det kändes ju inte som lov helt och fullt... Och så måste jag ju se till att hinna vaccinera mig... Och så hade jag ju tänkt hinna läsa massa böcker på engelska inför nästa kurs och nu sitter jag här och vet varken ut eller in eller vad jag vill eller behöver eller klarar av... Jag är ju inte världsbäst på det här med att hantera saker lliksom... Jag brukar ju liksom morna mig i 4 timmar innan jag äter frukost och bestämmer vad jag ska göra resten av dagen, hur ska jag kunna bestämma det här hux flux? Och så ska man ju bestämma ifall det är nåt man vill lägga pengar på... Lyxproblem liksom... Och så tänker jag att jag har ju redan varit i Italien och Finland och runt i Sverige i år... Jag blir ju inte rikare direkt och har ju inget sommarjobb liksom...

Nå, idag har jag varit på stan och gått en sväng, letat efter en lampskärm till min 30-talslampa... Sen till Ikea och försökt få päronen att bygga om brorsans kök, nu, medan han är i Italien...

Jo, just ja, jag såg en katt, som var med i en låda jag ropade in på auktionen, en låda ropad för 140 pix, såg en likadan katt i en antikhandel, där kostade den 475 pix, så nu måste jag nog kolla upp lite om det är nåt särskilt med den... Jag ropade lådan pga katten, vykort och en dam... Ville ha katten för att den såg lite 60-tal ut... nåja...

La la li, nu blir det nog jordgubbar och grädde och sen ostringar och Cuba Cola och cocos Polly, så att jag håller mig smal och ofinnig, menar jag...

Puss och kram


Kommentarer
Panki

Alltså; böcker kan du ta med och läsa där. Det är ju hur mycket skönare att ligga i en hängmatta i skuggan och läsa än att sitta hemma. Å sen är saker inte så jobbigt att bara göra. Det är ju bara att sätta sig på bussen, inte mycket att oja sig om, samma sak med vaccin, det går att fixa, nemas problemas :-)

Hemma kan du va sen, passa på att åk ut i världen och njut av vänner och sol. Sen när du blir pensio kan du sitta hemma och bläddra i böcker.

Kan tycker du ska go for it, utmana dig själv i att va lite spontan.

Se möjligheter, inget är omöjligt, det är bara att kasta sig in och göra.

Pusso.

2009-07-25 @ 16:48:07
URL: http://pancake.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0