Bokfynd

Har fyndat på biblioteket idag igen. Jag fick nåt ryck och kollade öppettiderna och med en halvtimmes marginal sprang jag och lämnade igen en kursbok sen förra kursen... Och de hade gratis böcker och tidningar. Jag plockade med mig en biografi om mästaren Hjalmar Söderberg hem, samt lite annat smått och gott.
Sen tog jag några ex av tidningen Ordfront oxå. När jag kom hem ringde jag mamma och frågade om de inte kunde sälja huset och köpa en större lägenhet till mig istället, men hon verkade inte tycka att den idén var så briljant som jag tycker... Sen ansåg hon att jag måste ju kunna betala hyran oxå... Så jag får väl kanske fundera på att rensa bland böckerna lite... Jag får nog iallafall fundera på att skaffa en vägghylla, som går längst med taket eller nåt...

Nå, nu ska jag se klart ett avsnitt av Supernatural, sen ska jag banne mig plugga. Iallafall se till att läsa texterna i kompendiet.

Puss och kram



Kommentarer
Maria Byström

Hahahha. Känner igen det där. Faktumär att jag har ett bibliotek, ett riktigt, och har aldrig plats för någon ny bok. Men jag kan inte hålla mig när böckerna är billiga eller slumpas ut. Tidskifter likaså.



Är född att läsa tror jag ;-)

2009-01-24 @ 22:29:50
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Panki

En vägghylla låter bra, som man kan utnyttja maximalt lixom. Annars så är det en lägenhet i porten brevid oss till salu i Akalla, visning i morgon :-)

2009-01-24 @ 23:35:12
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

maria: det är ett gissel, men jag ser det som att jag räddar böckerna från att slängas iallafall...



panki: hehe, om inte akalla var så långt bort så...

2009-01-25 @ 09:20:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0