Roten till all träningsvärk

Och mitt  under helgen drabbades jag av en så ini magalufsisk träningsvärk att en permobil hade varit på sin plats. Den stora pinsamheten ligger i;



jo, det ligger i detta att jag fick för mig att spinna vidare på den här idén om en vägghylla längs med taket... Mina föräldrar verkade inte helt tända på idén att sälja sitt hus och köpa en större lägenhet åt mig nämligen. Min snusförnuftiga mamma konstaterade att "men du måste ju ha råd med hyran oxå" och där sprack väl drömmen om en tiorummare på söder...



Så det blidde en tripp till Ikea - ett mycket bra substitut för nästan allt - och nya, högre och bredare bokhyllor i en snart utgången modell. Och det är väl här träningsvärken kommer in...



Böckerna skulle ju flyttas fram och tillbaks. Ur hyllan och på plats igen och så lite klättring på en stegpall... Vi kan nog alla vara överens om att jag ligger ljusår efter vad det gäller ja, beach 2012 eller mitt sug att vinna miss Fitness...
(Jo, jag inser ironin i att det ligger ett par hantlar på golvet där...)

MEN nu ska jag äta lite blåbärspaj och vaniljsås och gotta mig i ett avsnitt av Csi Miami - jag ser det som att jag pluggar ju...

Puss och kram


Kommentarer
Alexandra

....det ser ut som hemma hos mamma! Här hemma har vi dock hundens leksaker överallt.... Har fått börja lägga undan annars trillar vi över alla :P

2009-02-03 @ 21:41:37
URL: http://triquetra.blogg.se/
E

Böcker är tungt juuue. Jag har full sympati för träningsvärken! mumsar nybakad sockerkaka ist för att träna

2009-02-03 @ 22:02:16
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Annika

Bra med lite ordentliga bokhyllor. Hoppas du är helt nöjd med resultatet!! Skönt att få undan bokhögarna va?

S¨synd med den där 10-rummaren på Söder....Suck...

:-)

2009-02-04 @ 13:25:55
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Linda

hehe tyckte min tävling var fyndig=)

Nu finns svaret i min blogg;)

2009-02-04 @ 16:05:51
URL: http://hummingbird.blogg.se/
dess

tar du emd dig boken imorgon?!?!? cen där EGG.

:P:D:d



hhaa roligt med hantalrna!

2009-02-04 @ 16:34:16
leopardia

alexandra: hehe, men din hund är ju världens sötaste, så...



E: aaah, skönt med lite förståelse ;)



Annika: nog är jag nöjd med resultatet, men nog finns det en och annan hög kvar ändå =/ oups ;)



dess: jag ska lägga fram boken på stört nu, så det kommer med...

2009-02-04 @ 18:40:12
Panki

Åh va kul med nya hyllor!! Blev d bra då?

2009-02-07 @ 11:32:45
leopardia

panki: det blev jättebra, men det blidde lite stressigt på slutet, så jag har inte tagit någon bild, för det är som lite rörigt och inte klart än..

2009-02-07 @ 15:22:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0