Innan ännu en antikrunda


För ett tag sedan fick jag en sån fin utmärkelse av Barbamorsan.
[kreativ_blogger_award11.jpg]Jag menar vem trivs inte med att bli sedd som kreativ, även om det i mitt fall är en stoor överdrift ;) Barbamorsan förtjänar själv tusentals utmärkelser för att hon fortsätter att blogga mitt i kaoset. Tack.
Jag har även hunnit med att få en fin utmärkelse från Maggie, som jag är oerhört stolt över, så jag tänkte att jag skulle tipsa om några kreativa bloggar jag oxå.

Jag kan ju direkt tipsa om Maggies blogg, som är vad man kanske skulle kunna kalla för modeblogg, men nu snackar vi inte någon fjortis som står och poserar svanken ur led för att visa dagens outfit, nej, vi snackar en cool kvinna med egen vintagebutik. Snacka om drömmen, att ha en vintagebutik... Nåväl, den här bloggen är full av intressanta tips och länkar...

Att prata kreativitet och bloggar och inte nämna Annas blogg känns ju som en omöjlighet, nästan... Jag skulle tro att hon med sina illustrationer inspirerat många andra bloggare till att själva plocka fram kreativiteten.

Men å andra sidan kan ju kreativitet även vara att störta världen, så jag tycker att Dr.Nos blogg även bör nämnans. Neeej, det är Dr.No, inte någon nos inte, han är ju en skurk... rövare och bandit... Sen kan jag tänka mig att han faktiskt kräks på just sånt här, som dessa utnämningar och grejer som flyttar runt i bloggsfären, men jag är ju feminist, jag gör som jag vill, så det så!

Hannas plats, är vad jag kort och gott skulle beskriva som; alltid intressant. Just nu vill jag oxå röka cigarr på Kuba. Men hur som är denna blogg som dans, som politik, som mat. Dessutom händer det att man kan få tillfälle att be Hanna att skriva om specifika ämnen - det är kreativt. Av henne, inte av mig.

Hittade Nancis blogg för inte så länge sedan. Tyvärr ligger den nere, men kreativ är den. Jag menar jag tycker det är en briljant idé att spåna ihop en coverplatta med önskeförslag så som "I never promised you a rose garden" med Adolf Hitler..

Och via Nancis blogg hittade jag till Tittips blogg. Jo, jag har en förkärlek till listor, särskilt när folk listar "Fler sköna Tourettögonblick på jobbet i mitt och andras liv"...

Sist men inte minst (undra varför man säger så... som att folk vore tjockisar... nog för att tjockisar är bäst, men ändå... hmmm...) har vi ju Es blogg. Fast det är klart, ibland kan man ju bli ruggigt avundsjuk när hon visar upp kanelbulleporr i sin bilddagbok. Men jösses, jag känner mig precis som den soffpotatis jag är, när jag läser hennes blogg...

Nu är det antikrundan. Puss och kram





Kommentarer
E

jag är ju en soffpotatis som skryter upp mina få bedrifter, its all about appearance you know;) Trevlig helg snygging!

2009-02-20 @ 11:08:31
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0